Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Yüksek Lisans Programı ( Tezli )
Ders Bilgileri
SEMİNER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
MIM590 |
Bahar |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd. Doç. Dr. Ayşen C. Benli |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mimarlık alanında seçilen özel bir konu hakkında veri toplama, rapor / makale halinde hazırlayarak yayın haline getirebilme ve sözel olarak sunma becerilerini kazandırmak. |
İçeriği |
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi yazılı bilimsel metin haline getirebilme ve bilimsel bir kurula karşı sözel sunum yaparak savunabilme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimarlık alanındaki bilimsel çalışmalar ile ilgili literatür inceleme |
2 |
Mimarlık alanındaki bilimsel ilgilerini keşfetme |
3 |
Belirli bir araştırma konusu üzerinde inceleme yaparak bunu sözlü ve yazılı sunum haline getirme |
4 |
Bir araştırma konusunu eleştirel değerlendirme ve savunma yetisi kazanma |
5 |
Bilimsel araştırma ve yazım etik kurallarını tanıma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Genel açıklama. |
|
2 |
Araştırma konusu seçimi. |
|
3 |
Araştırma. |
|
4 |
Araştırma. |
|
5 |
Araştırma. |
|
6 |
Araştırma. |
|
7 |
Araştırma. |
|
8 |
Ara rapor. |
|
9 |
Araştırma. |
|
10 |
Araştırma. |
|
11 |
Araştırma. |
|
12 |
Araştırma. |
|
13 |
Araştırma. |
|
14 |
Araştırma. |
|
15 |
Araştırma. |
|
16 |
Yazılı, görsel, sözlü sunum. |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Seminer konusuna bağlı olarak değişkenlik gösterir. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimarlık alanındaki bilimsel çalışmalar ile ilgili literatür inceleme |
2͵6 |
1͵2 |
2 |
Mimarlık alanındaki bilimsel ilgilerini keşfetme |
2͵6 |
1͵2 |
3 |
Belirli bir araştırma konusu üzerinde inceleme yaparak bunu sözlü ve yazılı sunum haline getirme |
1͵2͵4͵5 |
1͵2 |
4 |
Bir araştırma konusunu eleştirel değerlendirme ve savunma yetisi kazanma |
1͵3͵4͵5 |
1͵2 |
5 |
Bilimsel araştırma ve yazım etik kurallarını tanıma |
5 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
0 |
0 |
0 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
10 |
140 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
2 |
30 |
60 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
7 |
17 |
119 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
2 |
20 |
40 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
5 |
5 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
20 |
20 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
390 |