Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Yüksek Lisans Programı ( Tezli )
Ders Bilgileri
LİSANSÜSTÜ STÜDYOSU | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MIM501 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Erkin ERTEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin ilgi duyduğu alanda, İleri Mimari Proje 1 dersinde seçilen mimari proje konusunun, yine bu derste hazırlanan dosyadaki verilere göre ele alınması, 1/500, 1/200, 1/50, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçeklerde ayrıntılı olarak tasarlanması ve maketle birlikte sunulması istenmektedir. Ana amaç, lisans düzeyinde kazanılan tasarım becerisinin daha ileri düzeye getirilmesidir. |
İçeriği | Mimari projenin uygun ölçeklerde çizilmesi detaylandırılması ve maket ile birlikte sunulması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
2 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir |
3 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir. |
4 | Kazanımlarını kullanarak,farklı ölçeklerde tasarım ve planlama kararları alır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İleri Mimari Proje dersinde hazırlanmış olan dosyadaki verilerin değerlendirilmesi. | Analiz, sunum, tartışma |
2 | 1/1000 imar planına göre, seçilen arsanın incelenmesi, mimari proje konusunun imar planına uygulanması iile ilgili teknik ayrıntıların tartışılması. | Analiz, sunum, tartışma |
3 | 1/500 ölçekte hazırlanan projenin vaziyet planı eskizinin tartışılması. | Çizim, sunum, tartışma |
4 | 1/500 ölçekli vaziyet planının fiziksel çevre, iklimsel koşullar, yön, mimari çevre açısından irdelenmesi. | Analiz, sunum, tartışma |
5 | 1/500 ölçekte, ihtiyaç programına göre projenin yerleşeceği alan ve konumun netleştirilmesi. | Çizim, sunum, tartışma |
6 | Mimari ve taşıyıcı sistem aksları üzerine araştırmalar yapılması, ilgili mühendislik (inşaat) alanına danışılarak mimari ve düşey taşıyıcı sistem seçimi. | Analiz, sunum, tartışma |
7 | Taşıyıcı akslar üzerinde planların 1/200 ölçeğinde tasarlanması. | Çizim, sunum, tartışma |
8 | 1/200 ölçeğinde tüm katlara ait tasarlanan planlar üzerinde tartışmaların ve gerekli düzeltmelerin yapılması. | Çizim, sunum, tartışma |
9 | Arasaınav | Çizim sınavı |
10 | 1/200 ölçekli, mimari donatılar yerleştirilerek çizilen tüm planların ihtiyaç programına uygunluğunun denetlenmesi. | Çizim, sunum, tartışma |
11 | 1/200 ölçekte çizilen tüm plan, kesit ve görünüşlerinin, uygulama projesine altlık oluşturabilecek duruma getirilmesi. | Çizim, sunum, tartışma |
12 | Projenin 1/50 uygulama projesi ölçeğinde ele alınması, ilgili mühendislik alanlarında (inşaat, tesisat, elektrik) uzmanlarla görüşülerek gerekirse düzeltilmesi. | Çizim, sunum, tartışma |
13 | 1/50 uygulama projesinde çözülmesi gerekli detay noktalarının belirlenerek gerekli görülen ölçeklerde (1/5, 1/2, 1/1) detaylarının hazırlanması. | Çizim, sunum, tartışma |
14 | Çizilen detaylara göre 1/50 ölçekli projede gerekli değişikliklerin yapılması. | Çizim, sunum, tartışma |
15 | 1/500, 1/200, 1/50 plan, kesit ve görünüşlerin ve detayların çizimi, maket yapılması. | Çizim, sunum, tartışma |
16 | Final sınavı, 1/500, 1/200, 1/50 plan, kesit ve görünüşlerin ve detayların maketle birlikte teslimi. | sunum, tartışma, değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Seçilen proje konusu ile ilgili kitap, süreli yayın, v.b... |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 1͵3͵8 | 1͵2 |
2 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir | 2͵6 | 1͵2 |
3 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir. | 6͵7͵8 | 1͵2 |
4 | Kazanımlarını kullanarak,farklı ölçeklerde tasarım ve planlama kararları alır. | 5 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 4 | 20 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 5 | 10 |
6 | Atölye | 2 | 4 | 8 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 20 | 20 |
14 | Son Uygulama | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
16 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
180 |