Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd. Doç. Dr. Ayşen C. Benli |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Mimarlık anablim dalında bilimsel olarak çağdaş mimarlık konusunda güncel gelişmeler üzerine bilgiye sahip olabilme, çağdaş mimarlığı etkileyen kavramlar, kültürler ve ölçütleri bilimsel olarak kavrayabilme çağdaş mimarlık üzerine edinilen bilimsel bilgi ile mimarlığı daha incelikle kavrama becerisiyle değerlendirebilme becerisine sahip olabilme. |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
"Çağdaş mimari yapıların, öz(işlev), biçim ve kültür yönünden değerlendirilmesi, hem görünen ve hem de görünmeyip algılanan yönünün duyumsanması ve çeşitli mimari yapıtlarla birlikte incelenmesi, irdelenmesi, sunumlar ve araştırmalar ortaya konulması dersin amacını oluşturur. |
İçeriği |
"Çağdaş mimarlık yapıtlarını tanıma, inceleme, anlama, değerlendirme ve güncel çalışmaları izleme ve eğilimlerin anlamını ortaya koymak üzerine dersin kapsamı oluşturulmuştur. Mimarlığın gelişiminin ve yapıtların görünen yüzünün dışında özünü oluşturan , aslında tüm yapıtlarda verilmek istenen asıl amacın, mimari yapıtta işlevle, biçimle, kültürle ortaya çıkışı ve Batı ve Doğu kültürlerinde mimariye bakış dersin içeriğidir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
2 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek incelikli bilgiye sahip olabilme
|
3 |
Mimarlık anabilim dalında yüksek lisansta yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
|
4 |
Mimarlık anabilim dalında yüksek lisans düzeyinde üretilen yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.
|
5 |
Mimarlık anabilim dalıyla ilgili bilimsel ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
6 |
Mimarlık anabilim dalıyla ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çağdaş Mimariye Bakış
|
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
Çağdaş Mimarlık ve Kültür
|
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
Doğu ve Batı Toplumlarında Çağdaş Mimarlık
|
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Çağdaş Mimarlıkta Eğilimler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
Çağdaş Mimarlık Kavramları üzerine anlatımlar.
|
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
Çağdaş Mimarlıkta Unsurlar
|
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
Çağdaş Mimarlıkta Unsurlar
|
Anlatım, tartışma, sunum |
8 |
Çağdaş Mimaride Dış ve İç Mekan, Doku.
|
Anlatım, tartışma, sunum |
9 |
Çağdaş Mimarlık Yapıtları üzerine Örnekler ve Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
Çağdaş Mimarlık Yapıtları üzerine Örnekler ve Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Sunuşlar- Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Sunuşlar- Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Sunuşlar- Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Sunuşlar- Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
15 |
Sunuşlar- Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
16 |
Son Sınav |
Anlatım, tartışma, sunum |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
PEARMAN, Hugh Contemporary World Architecture. Phaidon Press. Singapore. 1998, |
|
|
2 |
KHAN, Hasan-Uddin. Contemporary Asian Architects, Taschen Köln. Germany.. 1995 |
|
|
3 |
MEYHÖFER, Dirk. Contemporary Japanese Architects, Taschen Köln. Germany. 1994, |
|
|
4 |
MEYHÖFER, Dirk. Contemporary European Architects II, Taschen Köln. Germany. 1994, |
|
|
5 |
JODIDO, Philip. Contemporary American Architects. Taschen Köln. Germany. 1993, |
|
|
6 |
MITCHELL / GUIRGOLA The Master Architect Series II. Mitchell / Giurgola. Selected And Current Works. Image Publishing . Victoria. Australia, 1997.
|
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
1͵2 |
1͵2 |
2 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek incelikli bilgiye sahip olabilme
|
2 |
1͵2 |
3 |
Mimarlık anabilim dalında yüksek lisansta yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
|
2 |
1͵2 |
4 |
Mimarlık anabilim dalında yüksek lisans düzeyinde üretilen yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.
|
7 |
1͵2 |
5 |
Mimarlık anabilim dalıyla ilgili bilimsel ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
6 |
1͵2 |
6 |
Mimarlık anabilim dalıyla ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme
|
8 |
1͵2 |