Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Yüksek Lisans Programı ( Tezli )
Ders Bilgileri
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMALAR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MIM591 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Erkin ERTEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenciye, uzman olmanın gerektirdiği güncel bilgi birikimini kazandırmak, elde edilen bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini ve sonuçları bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır. |
İçeriği | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tez konusu olarak seçtiği alanda çalışarak bilimsel araştırma yapmanın temel prensiplerini öğrenir. |
2 | Bilimsel verileri yorumlama becerisi kazanır. |
3 | Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır. |
4 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çalışma alanı ile ilgili uygun çalışma yönteminin belirlenmesi | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
2 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
3 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
4 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
5 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
6 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
7 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
8 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
9 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
10 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
11 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
12 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
13 | Elde edilen verilerin yorumlanması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
14 | Elde edilen verilerin yorumlanması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
15 | Elde edilen verilerin yorumlanması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
16 | Son Sınav | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu olarak seçtiği alanda çalışarak bilimsel araştırma yapmanın temel prensiplerini öğrenir. | 1 | 1͵2 |
2 | Bilimsel verileri yorumlama becerisi kazanır. | 2 | 1͵2 |
3 | Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır. | 4 | 1͵2 |
4 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | 6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
180 |