Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Yüksek Lisans Programı ( Tezli )

Ders Bilgileri

İLERİ MİMARİ PROJE
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MIM508 Güz 3 0 3 7

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Yüksek Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Pr. Dr. Erkin ERTEN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı İleri Mimari Tasarım dersinin genel amacı, lisans düzeyinde kazanılan becerilerin geliştirilmesidir. Lisans düzeyinde Mimari Proje derslerinde proje yürütücüsü tarafından verilen, yer seçimi, ihtiyaç programı, tasarım problemi ile ilgili bilgiler, bu ders kapsamında öğrenci tarafından yapılmakta, böylelikle bu yöndeki beceri ve bilgilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Elde edilen bilgiler,Lisansüstü Stüdyosu dersi için veri oluşturmaktadır.
İçeriği Bina programı hazırlama, ihtiyaç programını oluşturma, yer seçimi kararlarını alma, işlev şeması hazırlama.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.
2 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
4 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konu seçimi Düz anlatım, sunum tartışma
2 Seçilen konunun kapsamı üzerine tartışma sunum, tartışma
3 Seçilen konu ile ilgili yer seçimi kriterlerinin belirlenmesi Düz anlatım, sunum tartışma
4 Yer seçimi için haritalar üzerinde araştırma sunum, tartışma
5 Bina için seçilen arsanın topografik, fiziksel çevre, mimari çevre yönündeni incelenmesi. sunum, tartışma
6 Seçilen konunun yurt içindeki ve dışındaki örneklerinin araştırlması. sunum, tartışma
7 Seçilen konunun örnekler ele alınarak programlanması üzerine tartışma Düz anlatım, sunum tartışma
8 Seçilen konunun örnekler ele alınarak programlanması üzerine tartışma Düz anlatım, sunum tartışma
9 Seçilen konunun örnekler ele alınarak programlanması üzerine tartışma Düz anlatım, sunum tartışma
10 Ara sınav Arasınav
11 Seçilen konunun işlev şemasının çıkarılması Düz anlatım, sunum tartışma
12 Konuya uygun ihtiyaç programı hazırlanması Düz anlatım, sunum tartışma
13 İhtiyaç programı üzerinde tartışma sunum, tartışma
14 İhtiyaç programı üzerinde tartışma sunum, tartışma
15 Lisansüstü Stüdyosu dersinde veri kaynağı olacak biçimde, arsa, ihtiyaç programı, döküman ve örneklerin bir dosya haline getirilmesi sunum, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Seçilen konuya göre kitaplar, süreli yayınlar, yönetmelikler,imar planları, meteorolojik veriler.. seçilen konu hakkında çeşitli bilgiler verir. Öğrencinin araştırmasına ve konuya göre çeşitlenmektedir.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. 2 1͵2
2 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3 1͵2
3 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 6 1͵2
4 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 6 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  180