# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
4 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Konu seçimi |
Düz anlatım, sunum tartışma |
2 |
Seçilen konunun kapsamı üzerine tartışma |
sunum, tartışma |
3 |
Seçilen konu ile ilgili yer seçimi kriterlerinin belirlenmesi |
Düz anlatım, sunum tartışma |
4 |
Yer seçimi için haritalar üzerinde araştırma |
sunum, tartışma |
5 |
Bina için seçilen arsanın topografik, fiziksel çevre, mimari çevre yönündeni incelenmesi. |
sunum, tartışma |
6 |
Seçilen konunun yurt içindeki ve dışındaki örneklerinin araştırlması. |
sunum, tartışma |
7 |
Seçilen konunun örnekler ele alınarak programlanması üzerine tartışma |
Düz anlatım, sunum tartışma |
8 |
Seçilen konunun örnekler ele alınarak programlanması üzerine tartışma |
Düz anlatım, sunum tartışma |
9 |
Seçilen konunun örnekler ele alınarak programlanması üzerine tartışma |
Düz anlatım, sunum tartışma |
10 |
Ara sınav |
Arasınav |
11 |
Seçilen konunun işlev şemasının çıkarılması |
Düz anlatım, sunum tartışma |
12 |
Konuya uygun ihtiyaç programı hazırlanması |
Düz anlatım, sunum tartışma |
13 |
İhtiyaç programı üzerinde tartışma |
sunum, tartışma |
14 |
İhtiyaç programı üzerinde tartışma |
sunum, tartışma |
15 |
Lisansüstü Stüdyosu dersinde veri kaynağı olacak biçimde, arsa, ihtiyaç programı, döküman ve örneklerin bir dosya haline getirilmesi |
sunum, tartışma |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
2 |
1͵2 |
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
1͵2 |
3 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
6 |
1͵2 |
4 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
6 |
1͵2 |