Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd. Doç. Dr. Ayşen C. Benli |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Mimarlık anablim dalında bilimsel olarak mimari estetik konularında bilgiye sahip olabilme, mimari estetiği etkileyen kavramlar, kültürler ve ölçütleri bilimsel olarak kavrayabilme mimari estetik konusunda sahip olunacak bilimsel bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisiyle bilgi,yöntem ve teknikleri değerlendirebilme becerisine sahip olabilme. |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
"Yapıtın, öz(işlev), biçim ve kültür yönünden değerlendirilmesi, hem görünen ve hem de görünmeyip algılanan yönü olduğunun anlatılması, duyumsanması ve çeşitli mimari yapıtlarla birlikte incelenmesi, irdelenmesi, sunumlar ve araştırmalar ortaya konulması dersin amacını oluşturur.
|
İçeriği |
"Mimari Estetiğin, mimarlık yapıtlarını tanıma, inceleme, anlama ve değerlendirme konusundaki önemini ve anlamını ortaya koymak üzerine dersin kapsamı oluşturulmuştur. Felsefenin de kapsamında yer alan Estetik, tüm sanat alanlarında olduğu gibi mimarinin de en önemli unsurudur ve yapıtın görünen yüzünün dışında özünü oluşturan, aslında tüm yapıtlarda verilmek istenen asıl amaç olarak, mimari yapıtta işlevle, biçimle, kültürle ortaya çıkar ama tüm bu unsurların özünü oluşturur. Bu yönleriyle, Batı ve Doğu kültürlerinde estetiğe ve mimariye bakış dersin içeriğidir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
2 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek incelikli bilgiye sahip olabilme
|
3 |
Mimarlık anabilim dalıyla ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimlerde mimari estetik olguyu kavrayabilme
|
4 |
Mimarlık anabilim dalıyla ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme
|
5 |
Mimarlık anabilim dalında yüksek lisansta yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
|
6 |
Mimarlık anabilim dalıyla ilgili bilimsel ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Mimari Estetik’e Bakış
|
Anlatım, tartışma, sunum |
2 |
Mimari Estetik ve Kültür
|
Anlatım, tartışma, sunum |
3 |
Doğu ve Batı Toplumlarında Estetik Anlayışı
|
Anlatım, tartışma, sunum |
4 |
Mimarlık ve Estetikte ‘Oran’ ve ‘Ölçü’
|
Anlatım, tartışma, sunum |
5 |
Mimari Estetik Kavramları üzerine; Zıtlık, Renk Zıtlığı, Malzeme, Doğruluk(Mimari Biçimde , Kütlede-Structure-, Ölçüde), Mimari Saydamlık(Şeffaflık).
|
Anlatım, tartışma, sunum |
6 |
Mimari Estetikte Unsurlar ve Betimledikleri
|
Anlatım, tartışma, sunum |
7 |
Mimari Estetikte Unsurlar ve Betimledikleri
|
Anlatım, tartışma, sunum |
8 |
Mimaride Mekan, Doku.
|
Anlatım, tartışma, sunum |
9 |
Mimari Estetik üzerine Örnekler ve Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
10 |
Mimari Estetik üzerine Örnekler ve Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
11 |
Sunumlar – Konut, Otel, Çevre Düzenlemesi, Kamusal Alan, Kütüphane, Müzikhol, Eğitim Yapısı, Kültür Merkezi vs Üzerine Mimari Estetik Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
12 |
Sunumlar – Konut, Otel, Çevre Düzenlemesi, Kamusal Alan, Kütüphane, Müzikhol, Eğitim Yapısı, Kültür Merkezi vs Üzerine Mimari Estetik Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
13 |
Sunumlar – Konut, Otel, Çevre Düzenlemesi, Kamusal Alan, Kütüphane, Müzikhol, Eğitim Yapısı, Kültür Merkezi vs Üzerine Mimari Estetik Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
14 |
Sunumlar – Konut, Otel, Çevre Düzenlemesi, Kamusal Alan, Kütüphane, Müzikhol, Eğitim Yapısı, Kültür Merkezi vs Üzerine Mimari Estetik Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
15 |
Sunumlar – Konut, Otel, Çevre Düzenlemesi, Kamusal Alan, Kütüphane, Müzikhol, Eğitim Yapısı, Kültür Merkezi vs Üzerine Mimari Estetik Değerlendirmeler
|
Anlatım, tartışma, sunum |
16 |
Son Sınav |
Anlatım, tartışma, sunum |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
"TUNALI İsmail, Estetik Remzi Kitabevi, İst. 1998, ISBN-975 14 0111 9, |
|
|
2 |
ERZEN, Jale, N., 2011, Çoğul Estetik, Metis Yayınları, İst. 2011, ISBN-978 975 342 792 0, |
|
|
3 |
TUNALI İsmail, Estetik Beğeni Çağdaş Sanat Felsefesi Üstüne, Remzi Kitabevi, İst. 2010, |
|
|
4 |
CİMCOZ, Atilla, Mimaride Estetik, DEÜ Müh. Mim. Basım Ünitesi, İzmir 1991 |
|
|
5 |
ÖZER, Bülent Kültür Sanat Mimarlık YEM Yayın İst. 1986, ISBN- 975 7438 15 4, ÖNER, Yılmaz, Bilimlerde ve Sanatta Diyalektik Belge Yayınları 1990. |
|
|
6 |
ÖNER, Yılmaz, Bilimlerde ve Sanatta Diyalektik Belge Yayınları 1990. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
1͵4 |
1͵2 |
2 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek incelikli bilgiye sahip olabilme
|
2 |
1͵2 |
3 |
Mimarlık anabilim dalıyla ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimlerde mimari estetik olguyu kavrayabilme
|
7 |
1͵2 |
4 |
Mimarlık anabilim dalıyla ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme
|
8 |
1͵2 |
5 |
Mimarlık anabilim dalında yüksek lisansta yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
|
6 |
1͵2 |
6 |
Mimarlık anabilim dalıyla ilgili bilimsel ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
2 |
1͵2 |