Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programı ( Tezli )

Ders Bilgileri

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
IT502 Güz 3 0 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Yüksek Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üye. Mehmet Ali AKTAŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, bilimin doğasını öğretmek ve hangi bilimsel araştırmaları rapor edeceğini öğrenmektir.
İçeriği Ödev, Rapor Araştırma Kuralları, Tarama Edebiyatı, Araştırma Aşamaları, Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenciler bilgi türlerini karşılaştırabilir farklarını ayırdedebilir. Bilimsel bilginin özellerini sayabilir Bilimsel yöntem, bilimsel araştırma bilimsel bilgi, nedir açıklayabilir
2 Öğrenciler rapor türlerini sayabilir, bilimsel raporların özelliklerini açıklayabilir
3 Öğrenciler bilimsel rapor kapağı yazabilir
4 Öğrenciler bilimsel araştırma sorusu oluşturabilir
5 Öğrenciler bilimsel araştırma sorularındaki hataları algılayabilir ve düzeltebilir
6 Öğrenciler başlık yazabilir, yazılmış başlıklardaki hataları düzeltebilir.
7 Öğrenciler makale türlerini sayabilir,tanımlayabililr, özelliklerini açıklayabilir, farklarını karşılaştırabilir, açıklayabilir
8 Öğrenciler verilmiş bir öz'den (özetten) yola çıkarak, başlık, anahtar kavramlar, amaç, yöntem, bulguları yazabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması Anlatım
2 Bilgi türleri, bilmenin yolları, bilimsel bilginin özellikleri, bilimin amaçları-ödevleri, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırma Anlatım
3 bilimsel araştırma, bilimsel araştırmanın özellikleri, bilimsel araştırma süreci, araştırma türleri Anlatım
4 Bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, bilimsel araştırma ve psikolojik danışma, rapor yazma, rapor türleri, araştırma raporu, araştırma süreci, araştırma sürecinde zaman kullanımı Anlatım
5 Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması Anlatım
6 Literatür taraması, literatür tarama yöntemleri, literatürde yer alan kaynaklardan yararlanma, bilimsel makale çeşitleri, literatürün değerlendirilmesi, literatürün özetlenmesi ve yorumlanması, değerlendirme makaleleri Anlatım
7 Araştırma konusunun belirlenmesinde kullanılan teknikler Anlatım
8 Araştırma sorusunun oluşturulması, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplanması Anlatım
9 Amprik araştırmaların raporlaştırılması, APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi Ölçme
10 Değerlendirme makalesi yazma uygulamaları: başlık, anahtar kavramlar, özet, giriş, sonuç, kaynakça yazma Anlatım
11 Derleme makalesi yazma Anlatım
12 Makale incelemesi Anlatım
13 Yüksek Lisans Tez incelemesi Anlatım
14 Doktora Tez incelemesi Anlatım
15 Genel Tekrar Anlatım
16 Son Sınav Ölçme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 American Psychological Association (2010)Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.)Washington DC.: Author.
2 Bell, J. (2005). Doing your research project: A guide for first-time in education, healt and social science (4th ed.). New York: Open University Press.
3 Bowden, J. (2004). Writing a report: How to prepare, write and present effective reports (7th ed.). Begbroke, Oxford: Spring Hill House.
4 Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth.
5 Doherty, M., & Smith, R. (1999). The case for ctructuring the discussion of scientific papers. British Journal, 228, 1451-1455.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %100 Ödev Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenciler bilgi türlerini karşılaştırabilir farklarını ayırdedebilir. Bilimsel bilginin özellerini sayabilir Bilimsel yöntem, bilimsel araştırma bilimsel bilgi, nedir açıklayabilir 1͵6 1
2 Öğrenciler rapor türlerini sayabilir, bilimsel raporların özelliklerini açıklayabilir 1͵7 1
3 Öğrenciler bilimsel rapor kapağı yazabilir 5͵7 1
4 Öğrenciler bilimsel araştırma sorusu oluşturabilir 7 1
5 Öğrenciler bilimsel araştırma sorularındaki hataları algılayabilir ve düzeltebilir 1 1
6 Öğrenciler başlık yazabilir, yazılmış başlıklardaki hataları düzeltebilir. 7 1
7 Öğrenciler makale türlerini sayabilir,tanımlayabililr, özelliklerini açıklayabilir, farklarını karşılaştırabilir, açıklayabilir 1͵6͵7 1
8 Öğrenciler verilmiş bir öz'den (özetten) yola çıkarak, başlık, anahtar kavramlar, amaç, yöntem, bulguları yazabilir 6͵7 1
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
16 Son Sınav 1 1 1
  150