Meslek Yüksekokulu
Bilgi Güvenliği Teknolojisi
Ders Bilgileri
MATEMATİK I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
BGT111 |
Güz |
2 |
0 |
2 |
|
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Akın ABA |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Matematikteki temel kavramları öğrenme, matematiği alan derslerinde kullanma becerisini elde etme. |
İçeriği |
üslü sayılar, köklü sayılar, birinci dereceden denklemler, oran orantı, yüzde problemleri, doğruda açılar, uzunluk, alan, arazi vb. ölçüleri hesaplama |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Üslü sayılarda dört işlem yapar. Üslü sayılarda eşitlik ve eşitsizlik durumlarını inceler. Üs ve taban kavramlarını açıklar. |
2 |
Köklü sayılarda dört işlemi yapabilir. Her köklü sayının bir üslü sayı olarak yazılacağını bilir. Köklü sayıları sıralamayı bilir. |
3 |
I. Dereceden Denklemleri çözer. Denklem sistemlerinin çözüm metotlarını bilir ve denklem sistemlerini çözer. |
4 |
Oran ve orantı kavramlarını açıklar. Orantı denklemlerini çözer. Doğru ve ters orantıyı birbirinden ayırt eder. Yüzde kavramını tanımlar. Yüzde kavramını kullanarak kar ya da zararı hesaplar. Basit ve bileşik faiz hesaplamalarını yapar. İndirim ve zam oranları ile ilgili hesapları yapar. |
5 |
Paralel iki doğrunun bir kesenle yaptığı açıların ölçüleri ile ilgili hesaplamalar yapar. Diklik ve paralellik kavramlarını tanımlayarak bilgileri soru çözümüne uygular. |
6 |
Uzunluk ölçü birimlerini bilir ve birbirine dönüştürebilir. Alan ölçü birimlerini bilir ve birbirine dönüştürebilir. Araziler için kullanılan ölçü birimlerini bilir ve birbirine dönüştürebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
ÜSLÜ SAYILAR |
Anlatım, soru cevap |
2 |
ÜSLÜ SAYILAR |
Anlatım, soru cevap |
3 |
KÖKLÜ SAYILAR |
Anlatım, soru cevap |
4 |
KÖKLÜ SAYILAR |
Anlatım, soru cevap |
5 |
BİRİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER |
Anlatım, soru cevap |
6 |
BİRİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER |
Anlatım, soru cevap |
7 |
ORAN ORANTI |
Anlatım, soru cevap |
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
ORAN ORANTI |
Anlatım, soru cevap |
10 |
YÜZDE PROBLEMLERİ |
Anlatım, soru cevap |
11 |
YÜZDE PROBLEMLERİ |
Anlatım, soru cevap |
12 |
DOĞRUDA AÇILAR |
Anlatım, soru cevap |
13 |
DOĞRUDA AÇILAR |
Anlatım, soru cevap |
14 |
UZUNLUK- ALAN – ARAZİ VB. ÖLÇÜLERİ HESAPLAMA |
Anlatım, soru cevap |
15 |
UZUNLUK- ALAN – ARAZİ VB. ÖLÇÜLERİ HESAPLAMA |
Anlatım, soru cevap |
16 |
SON SINAV |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
İHTİYAÇ YAYINLARI MATEMATİK |
|
|
2 |
EKİP YAYINLARI-MATEMATİK KONU ANLATIMI- Fatih HAYAL |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Üslü sayılarda dört işlem yapar. Üslü sayılarda eşitlik ve eşitsizlik durumlarını inceler. Üs ve taban kavramlarını açıklar. |
1͵4͵5 |
1͵2 |
2 |
Köklü sayılarda dört işlemi yapabilir. Her köklü sayının bir üslü sayı olarak yazılacağını bilir. Köklü sayıları sıralamayı bilir. |
1͵4͵5 |
1͵2 |
3 |
I. Dereceden Denklemleri çözer. Denklem sistemlerinin çözüm metotlarını bilir ve denklem sistemlerini çözer. |
1͵4͵5 |
1͵2 |
4 |
Oran ve orantı kavramlarını açıklar. Orantı denklemlerini çözer. Doğru ve ters orantıyı birbirinden ayırt eder. Yüzde kavramını tanımlar. Yüzde kavramını kullanarak kar ya da zararı hesaplar. Basit ve bileşik faiz hesaplamalarını yapar. İndirim ve zam oranları ile ilgili hesapları yapar. |
1͵4͵5 |
1͵2 |
5 |
Paralel iki doğrunun bir kesenle yaptığı açıların ölçüleri ile ilgili hesaplamalar yapar. Diklik ve paralellik kavramlarını tanımlayarak bilgileri soru çözümüne uygular. |
1͵4͵5 |
1͵2 |
6 |
Uzunluk ölçü birimlerini bilir ve birbirine dönüştürebilir. Alan ölçü birimlerini bilir ve birbirine dönüştürebilir. Araziler için kullanılan ölçü birimlerini bilir ve birbirine dönüştürebilir. |
1͵4͵5 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
60 |