Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. M. Burak Taşerimez, Öğr. Gör. Süreyya Bolat |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Sınıf içi eğitim seminerleri, fuar gezileri, araştırma ödevi ve stüdyo uygulaması |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarında detay bütün ilişkisi içinde analitik düşünme, sentez yapma, değerlendirme, sorun çözme, grafik ve teknik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve tasarım bilinci kazandırılmasıdır. |
İçeriği |
Öğrencinin, mimari tasarım sürecinin, hazırlık ve ön araştırma çalışmalarından, çevre ve vaziyet planı etütleri, fikir projesi, avan proje ve kesin proje aşamalarına kadar, detay-bütün ilişkisi içinde, analitik düşünme, sentez, değerlendirme, sorun çözme, teknik ve grafik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenciye tasarım bilincinin kazandırılmasıdır. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimari Tasarım Sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama |
2 |
Doğal veyapılı çevreyi analiz etme, planlama ve tasarlama becerisi edinme |
3 |
Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme |
4 |
Çevresel değerleri dikkate alan tasarım anlayışını edinme, uygulama yöntemleri ve güvenliği konularında bilgi edinme |
5 |
Mimari tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme |
6 |
Tasarım sürecinde ekoloji ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve bilinç sahibi olma |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş, dersin tanıtımı, ders içeriği ve proje konusunun anlatılması |
Araştırma, etüt, çizim |
2 |
Proje konusunun belirlenmesi, konu ile ilgili örneklerin sunulması, Araştırma dosyasının sunumu |
Araştırma, etüt, çizim |
3 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan çalışmalarına başlanması |
Araştırma, etüt, çizim |
4 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan çalışmaları ve eleştiriler |
Araştırma, etüt, çizim |
5 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan çalışmaları ve eleştiriler |
Araştırma, etüt, çizim |
6 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit çalışmaları ve eleştiriler |
Araştırma, etüt, çizim |
7 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit çalışmaları ve eleştiriler |
Araştırma, etüt, çizim |
8 |
Ara sınav - Teslim |
Sunum Çalışmaları |
9 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit-iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler |
Ön Araştırma |
10 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit-iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler, malzeme detayları ve sistem kesiti çalışmaları |
Araştırma, etüt, çizim |
11 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit-iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler, malzeme detayları ve sistem kesiti çalışmaları |
Araştırma, etüt, çizim |
12 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit-iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler, malzeme detayları ve sistem kesiti çalışmaları |
Araştırma, etüt, çizim |
13 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit-iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler, malzeme detayları ve sistem kesiti çalışmaları |
Araştırma |
14 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan-kesit-iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler, malzeme detayları ve sistem kesiti çalışmaları |
Araştırma, etüt, çizim |
15 |
İç mekan 1/100 veya 1/50 plan, kesit ve iç mekan görünüş çalışmaları ve eleştiriler, malzeme detayları, 1/20-1/10-1/5 sistem detaylarının çizimi ve teslime hazırlık |
|
16 |
Final sınavı |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Mimari Tasarım içerikli periyodikler (Architecture, Domus, Global Architecture, Architectural Review, Architectural Record, Yapı-YEM Yayınları |
|
|
2 |
Techniques et Architecture |
|
|
3 |
Mimari Tasarım içerikli Yapı Tipolojisi yayınları; (Evler, Kafeler, Magazalar, ofis yapıları, vb.) |
|
|
4 |
Mimari Tasarım içerikli Biyografik Yayınlar |
|
|
5 |
Mimari Tasarım içerikli derlemeler |
|
|
6 |
Antolojiler -Laseau, P. |
|
|
7 |
Graphic Thinking For Architects And Designers, 2nd Edition, Thompse Publishing, 1989 |
|
|
8 |
Ching, F.D.K. |
|
|
9 |
Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2003 |
|
|
10 |
Rowe, G.P., Design Thinking, MIT Press, Cambridge |
|
|
11 |
Internet bazlı kaynaklar |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimari Tasarım Sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama |
11 |
1͵2 |
2 |
Doğal veyapılı çevreyi analiz etme, planlama ve tasarlama becerisi edinme |
3 |
1͵2 |
3 |
Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme |
10 |
1͵2 |
4 |
Çevresel değerleri dikkate alan tasarım anlayışını edinme, uygulama yöntemleri ve güvenliği konularında bilgi edinme |
8 |
1͵2 |
5 |
Mimari tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme |
6 |
1͵2 |
6 |
Tasarım sürecinde ekoloji ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve bilinç sahibi olma |
8 |
1͵2 |