Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
KAMUSAL İÇ MEKANLAR |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ICM495 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Bölüm Eğiticileri |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mekanları inceleyerek ve araştırarak genel hacimlere yeni yaklaşımlar getirebilmek
|
İçeriği |
"Bu derste yeni mekanlar giriş alanları ,bekleme alanları lobi,fuaye,yemekhane,dolaşım vb alanlar incelenir."
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci, mekanlarınn süreklilik kavramına uygunluğunu tartışır |
2 |
Öğrenci, iç mekanda yönelme kavramını öğrenir |
3 |
Öğrenci, kullanıcı ve mekan analizi yapar |
4 |
Öğrenci,giriş varış eğlemlerini inceler. |
5 |
Öğrenci, gündemdeki mekanları inceler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş, ders tanıtımı
|
|
2 |
Dolaşım alanları
|
|
3 |
Bekleme alanları
|
|
4 |
Giriş kavramlı mekanlar
|
|
5 |
Kullanıcı ve mekan ilişkisi
|
|
6 |
Çevresel tasarımda yön kavramı
|
|
7 |
Genel ıslak hacimler
|
|
8 |
Ara sınav
|
|
9 |
Çevresel tasarımda ortak kullanılan iç mekanlar
|
|
10 |
Sessiz mekanlar
|
|
11 |
Mobiya mekan ve insan ilişkisinde yemekhane örneği
|
|
12 |
Sergi ,mekan, insan ilişkisinde müze ve sanat galerisi örneği
|
|
13 |
Genel mekanlarda hiyerarşik yaklaşımlar
|
|
14 |
Genel mekanlarda zaman kavramı
|
|
15 |
Genel mekanlarda insan ölçeği
|
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
İnternet |
|
|
2 |
Mchoy, P., 2002, House Plants, England: Annes PublishingInc |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci, mekanlarınn süreklilik kavramına uygunluğunu tartışır |
2͵3͵5 |
1͵2 |
2 |
Öğrenci, iç mekanda yönelme kavramını öğrenir |
2͵3͵5 |
1͵2 |
3 |
Öğrenci, kullanıcı ve mekan analizi yapar |
2͵3͵5͵8 |
1͵2 |
4 |
Öğrenci,giriş varış eğlemlerini inceler. |
2͵3͵5͵8 |
1͵2 |
5 |
Öğrenci, gündemdeki mekanları inceler |
2͵3͵5͵8 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
90 |