Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

KAMUSAL İÇ MEKANLAR
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM495 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Bölüm Eğiticileri
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Mekanları inceleyerek ve araştırarak genel hacimlere yeni yaklaşımlar getirebilmek
İçeriği "Bu derste yeni mekanlar giriş alanları ,bekleme alanları lobi,fuaye,yemekhane,dolaşım vb alanlar incelenir."

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci, mekanlarınn süreklilik kavramına uygunluğunu tartışır
2 Öğrenci, iç mekanda yönelme kavramını öğrenir
3 Öğrenci, kullanıcı ve mekan analizi yapar
4 Öğrenci,giriş varış eğlemlerini inceler.
5 Öğrenci, gündemdeki mekanları inceler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, ders tanıtımı
2 Dolaşım alanları
3 Bekleme alanları
4 Giriş kavramlı mekanlar
5 Kullanıcı ve mekan ilişkisi
6 Çevresel tasarımda yön kavramı
7 Genel ıslak hacimler
8 Ara sınav
9 Çevresel tasarımda ortak kullanılan iç mekanlar
10 Sessiz mekanlar
11 Mobiya mekan ve insan ilişkisinde yemekhane örneği
12 Sergi ,mekan, insan ilişkisinde müze ve sanat galerisi örneği
13 Genel mekanlarda hiyerarşik yaklaşımlar
14 Genel mekanlarda zaman kavramı
15 Genel mekanlarda insan ölçeği
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İnternet
2 Mchoy, P., 2002, House Plants, England: Annes PublishingInc

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci, mekanlarınn süreklilik kavramına uygunluğunu tartışır 2͵3͵5 1͵2
2 Öğrenci, iç mekanda yönelme kavramını öğrenir 2͵3͵5 1͵2
3 Öğrenci, kullanıcı ve mekan analizi yapar 2͵3͵5͵8 1͵2
4 Öğrenci,giriş varış eğlemlerini inceler. 2͵3͵5͵8 1͵2
5 Öğrenci, gündemdeki mekanları inceler 2͵3͵5͵8 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  90