Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
TASARIM KURAMLARI VE MEKAN |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ICM463 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Bölüm Öğreticileri |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Ders, iç mimarlık mesleğindeki potansiyel "çalışma alanlarını" sistematik bir biçimde tanımlamakta, öğrencinin mesleğe hazırlanmasını amaçlamaktadır. |
İçeriği |
Temel tasarım prensiplerinin teoriden uygulamaya nasıl geçirildiği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
İç mekan tasarımı yapabilme |
2 |
Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak |
3 |
Temel mimari ilkeleri bina ve iç mekân tasarımı düzeyinde uygulayabilme |
4 |
Fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi kavrayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tasarım kavramı |
Anlatım ve Sunum |
2 |
Tasarım şematiği ve uygulaması |
Anlatım ve Sunum |
3 |
Grup Sunumları |
Anlatım ve Sunum |
4 |
Grup Sunumları |
Anlatım ve Sunum |
5 |
Grup Sunumları |
Anlatım ve Sunum |
6 |
Grup Sunumları |
Anlatım ve Sunum |
7 |
Görsel algı, renkte karşıtlık, genel renk düzenleme kuralları, iki boyutta ve iç mekanda ışık-renk ilişkisi |
Anlatım ve Sunum |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Uygulama ve ödevi |
Anlatım ve Sunum |
10 |
Değer karşıtlığı uygulaması ve ödevi |
Anlatım ve Sunum |
11 |
İç mekan düzenlerine ilişkin genel ilkeler |
Uygulama |
12 |
Uygulama ve ödevi |
Uygulama |
13 |
Uygulama ve ödevi |
Anlatım ve Sunum |
14 |
Tasarımında bilgisayar programı kullanımı |
Uygulama |
15 |
İç mekan tasarımı uygulaması ve ödevi |
Uygulama |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Internet |
|
|
2 |
Ching,Francis D. K. ,İç Mekan Tasarımı,Yem Yay. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%20 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%5 |
Ödev |
Ödev |
3 |
%5 |
Ödev |
Ödev |
4 |
%5 |
Ödev |
Ödev |
5 |
%5 |
Ödev |
Ödev |
6 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
İç mekan tasarımı yapabilme |
6͵8 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
2 |
Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak |
14͵18 |
1͵2͵3͵4͵5 |
3 |
Temel mimari ilkeleri bina ve iç mekân tasarımı düzeyinde uygulayabilme |
1͵10 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
4 |
Fiziksel çevre ve insan arasındaki etkileşimi kavrayabilme |
3 |
1͵2͵3͵4͵5 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
5 |
3 |
15 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
90 |