Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
KÜLTÜR VE MEKAN |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ICM432 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Bölüm Öğreticileri |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Kültürel süreçlerin mekân tasarımı üzerindeki etkisini incelemek |
İçeriği |
iç mimarlık ve kültür ilişkisi; mimarlıkta devamlılık ve kimlik; mimarlık, dil ve folklor; geleneksel mimarlık kavramları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma |
2 |
Kültürle ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
Kültürel mekan sürecini çözümleme yeteneğine sahip olma |
4 |
Bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kültür kavramına giriş |
|
2 |
Mekan kavramına giriş |
|
3 |
İç mekan tasarımının arka planı |
|
4 |
Grup sunumu |
|
5 |
Kültürel mekan yaklışımı |
|
6 |
Kültür kavramında sofistike olmak |
|
7 |
Grup sunumu |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Grup sunumu |
|
10 |
Grup sunumu |
|
11 |
Grup sunumu |
|
12 |
Grup sunumu |
|
13 |
Değerlendirme |
|
14 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Internet |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma |
|
|
2 |
Kültürle ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
|
|
3 |
Kültürel mekan sürecini çözümleme yeteneğine sahip olma |
|
|
4 |
Bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme |
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
5 |
2 |
10 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
5 |
2 |
10 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
5 |
2 |
10 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
5 |
2 |
10 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
90 |