Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ İÇ MEKAN TASARIMINDA DETAYLAR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM461 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Bölüm Eğiticileri |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mevcut mekân tasarımlarını yenilikçi düşünceler ile geliştirmek için öğrenciyi bilgilendirmek |
İçeriği | Yeni mekânlar konular stiller ve iç mekândaki güncel tasarımlar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci, gündemdeki mekanları inceler |
2 | Öğrenci, yeni ve eski içmekanların karşılaştırmasını yapabilir |
3 | Detay ve teknik sunumların nasıl hazırlanması gerektiğini kavrayacaktır. |
4 | Çizim paftalarının, paspartu yapılarak nasıl sunuma hazırlanması gerektiğini kavrayacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgiler, farklı ölçeklerde çizim teknikleri hakkında örneklerin incelenmesi. | |
2 | Derste verilen 1/50 ölçekli iç mekan projesi üzerinden, detaylandırılacak alanın tespit edilmesi ve 1/20 ölçekte plan, kesit ve görünüşünün çizimi, çalışma maketinin oluşturulması. | |
3 | Derste verilen 1/50 ölçekli iç mekan projesi üzerinden, detaylandırılacak alanın 1/20 ölçekte üçboyutlu çiziminin oluşturulması. | |
4 | Belirlenen alanın malzeme tablosunun oluşturulması. | |
5 | Tasarlanan 1/20 ölçekli çalışma üzerinden 1/10 ölçekli detayların ortografik ve izometrik çizimlerinin hazırlanması. | |
6 | Tasarlanan 1/20 ölçekli çalışma üzerinden 1/10 ölçekli detayların ortografik ve izometrik çizimlerinin hazırlanması ve incelenmesi. | |
7 | Vize Haftası | |
8 | Tasarlanan 1/20 ölçekli mekanın aydınlatma ve doku detaylarının belirlenmesi ve çizimi. | |
9 | Tasarlanan 1/20 ölçekli mekanın teknik bilgilerinin oluşturulması. | |
10 | Tasarlanan 1/20 ölçekli mekanın paketleme ve montaj işlemlerinin sırasının belirlenmesi. | |
11 | Tasarlanan 1/20 ölçekli plan üzerinden kesit çizimi (en az iki adet). | |
12 | Tasarlanan mekanın, uluslararası literatürde incelenmesi | |
13 | Genel tekrar ve uygulama çalışmalarının kritik edilmesi. | |
14 | Genel tekrar ve uygulama çalışmalarının kritik edilmesi. | |
15 | Genel tekrar ve uygulama çalışmalarının kritik edilmesi. | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Detail in Contemporary Retail Design | Laurence King Publishing | |
2 | Interior Details CAD Construction Atlas | ||
3 | Detail Practice: Timber Construction | Theodor Hugues | |
4 | Mid-Century Modern: Interiors, Furniture, Design Details (Conran Octopus Interiors) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Proje | Ara Proje |
2 | %30 | Ara Proje | Ara Proje |
3 | %50 | Son Uygulama | Son Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, gündemdeki mekanları inceler | 5 | 1͵2͵3 |
2 | Öğrenci, yeni ve eski içmekanların karşılaştırmasını yapabilir | 3 | 1͵2͵3 |
3 | Detay ve teknik sunumların nasıl hazırlanması gerektiğini kavrayacaktır. | 13 | 1͵2͵3 |
4 | Çizim paftalarının, paspartu yapılarak nasıl sunuma hazırlanması gerektiğini kavrayacaktır. | 8 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 10 | 1 | 10 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 10 | 1 | 10 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
10 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
11 | Ara Proje | 2 | 1 | 2 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
14 | Son Uygulama | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
90 |