Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
İÇ MEKANDA RENK KURAMI UYGULAMALARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM498 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Bölüm Eğiticileri |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı renk teorisi, renkler arası ilişki ve uyum konularını ele alarak, iç mekântasarımında kullanılan "renk ve doku"nun görsel ve psikolojik etkileri üzerindearaştırma ve uygulama yapmaktır.Ek olarak iç mekânlarda renk, ışık, doku, ağırlıkve denge hissini yaratan tekstil ve dekoratif kumaşların seçimi ve kullanımı derskapsamı içinde ele alınır |
İçeriği | İç mekanlarda renk kullanımını ortaya koyar. Renk teorileri, renk psikolojisi, ve iç mekantasarımlarına uygulamaları ele alınır |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme |
2 | Mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme |
3 | Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. |
4 | Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Renklerin iç mekan tasarımında ki sembolik anlamlarıve psikolijik etkileri. | |
3 | Renk harmonisi teoremi. | |
4 | Tatil | |
5 | Renk harmonisi teoremi. | |
6 | İç Mekan Tasarımında Renk uygulaması, ödev-01'in teslim edilmesi. | |
7 | Ödev-01 uygulaması için Renk teoremi kritiklerin verilmesi. | |
8 | İç Mekan tasarımında 'Doku ve model' .Ödev-02'nin teslimi. | |
9 | Ödev-02 uygulamasınarenk teoremi konusu üzerinden kritiklerin verilmesi. | |
10 | İç Mekanda tekstil ve kumaşların kullanımı. Ödev-03'ün teslimi. | |
11 | Ödev-3 uygulamasının kritiklerinin verilmesi. | |
12 | İç Mekan Tasarımında 'Perdeler'. Ödev-04'ün teslimi. | |
13 | Ödev-04'ün kritiklerinin verilmesi. | |
14 | İç Mekanda 'Halılar'. | |
15 | Uygulamanın teslim edilmesi.30 puan. | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Color for Interior Architecture Author: Mary C. Miller Publisher: Wiley ISBN:0471127361 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme | ||
2 | Mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme | ||
3 | Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. | ||
4 | Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 48 | 48 |
90 |