# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
2 |
İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
|
3 |
İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
|
4 |
İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
|
5 |
İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
6 |
İç mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
|
7 |
İç mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
|
8 |
İç mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Konu ile ilgili Mimari/ Röleve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması,
|
|
2 |
Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması
|
|
3 |
Seminer:1 Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması
|
|
4 |
Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması + Avam Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
5 |
Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
6 |
Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri , + İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
7 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
|
8 |
Ara Sınav (Verilen bir konu hakkında 4 ssatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı)
|
|
9 |
Konferans: Röleve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15,Stüdyo + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
10 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
|
11 |
Seminer : Öğrencilerin hazaırladıkları restorasyon ve restitüsyon projlerinin power point sunusu olarak takdimi;Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
12 |
Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
|
|
13 |
Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi
|
|
14 |
Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme
|
|
15 |
Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme
|
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
De Chiara, Joseph , NK2110D43 2001, 71346163, Time-saver standards for interior design and space planning McGraw-Hill New York 2001. |
|
|
2 |
Callender, John Hancock , M TH 51 T55 1997 , Time-saver standards for architectural design data. |
|
|
3 |
Aslanapa, Oktay, NA1361 A85 1986, Osmanlı devri mimarisi. |
|
|
4 |
Hauser, Arnold, N72S6 H38 1984, Sanatın toplumsal tarihi: rokoko, klasisizm, romantizm, naturalizm, empresyonizm, ve film çağı. |
|
|
5 |
Feilden, Bernard Melchior , NA105F45 2003,0-7506-5863-0, Conservation of historic buildings. |
|
|
6 |
Altınoluk, Ülkü, NA1370A481998, 975-74386-3-4, Binaların yeniden kullanımı : program-tasarım-uygulama-kullanım . |
|
|
7 |
Oxford, Butterworth-Heinemann, TA426C66 1998, 0-7506-3898-2, Conservation of building and decorative stone. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
6 |
|
2 |
İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
|
10 |
|
3 |
İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
|
14 |
|
4 |
İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
|
10 |
|
5 |
İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
12 |
|
6 |
İç mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
|
2 |
|
7 |
İç mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
|
11 |
|
8 |
İç mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.
|
2 |
|