Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM IV
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM384 Bahar 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ICM 383 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM III
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Halil YENİÇIKAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin tasarım çalışması aşamalarında bilgisayardan yararlanarak görselleştirme yapabilmesi, bilgi ve becerisinin kazandırılması.
İçeriği Bilgisayar Destekli Tasarımda öğrencilerin 3 Boyutlu çizim programı ile çizimleri yapabilmeleri için gerekli bilgilerin aktarılması ve çizim bilgilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İç mimarlık çalışmalarında bilgisayar teknolojilerinden yararlanma
2 iki boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma
3 üç boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma
4 tasarım çalışmalarını bilgisayar ortamında görselleştirme
5 üretilen yapıtları disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme
6 tasarım programlarının kullanım alanlarını tarif etme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 3ds Max özelliklerinin anlatılması. Uygulama alıştıması
2 3ds Max programının çalışma prensiplerinin anlatılması. Uygulama alıştıması
3 Özelliklerinin anlatılması Uygulama alıştıması
4 Komutlarının gösterilmesi. Uygulama alıştıması
5 Uygulama çizimi yapılması Uygulama alıştıması
6 Uygulama çizimi yapılması Uygulama alıştıması
7 Auto CAD ile uygulama çizimi yapılması Uygulama alıştıması
8 Arasınav
9 Programın arayüzünün tanıtılarak tool’ların anlatılması. Uygulama alıştıması
10 3ds Max’te 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim elemanlarının anlatılması. Uygulama alıştıması
11 3ds Max’te ‘Material Editor’, kaplama özelliklerinin anlatılarak, modellerin kaplanması. Uygulama alıştıması
12 3ds Max’e dışarıdan Autod-cad veya başka dosyaların import edilmesinin anlatılması. Uygulama alıştıması
13 3ds Max’te yapılan bir uygulamanın render alınarak , görsel olarak (jpeg formatta)kaydedilmesi ve dışarıya export edilmesinin anlatılması. Uygulama alıştıması
14 3ds Max’te uygulama çizimi yapılması. Uygulama alıştıması
15 3ds Max’te uygulama çizimi yapılması. Uygulama alıştıması
16 Final

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 3d Studio Max iç ve dış mekan modelleme, Ali Murat Sümen, Kodlab
2 3D Max 2014 ile görselleştirme, Emrah Çelik, Değişim Yayınları
3 İnternet bazlı kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %20 Ara Sınav Ara Sınav
2 %40 Son Sınav Son Sınav
3 %40 Dönem Ödevi Dönem Ödevi

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İç mimarlık çalışmalarında bilgisayar teknolojilerinden yararlanma 6 1͵2͵3
2 iki boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma 11 1͵2͵3
3 üç boyutlu çizimler ile düzenlemeler yapma 11 1͵2͵3
4 tasarım çalışmalarını bilgisayar ortamında görselleştirme 6 1͵2͵3
5 üretilen yapıtları disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme 6 1͵2͵3
6 tasarım programlarının kullanım alanlarını tarif etme 6 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 5 5
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 1 1
  90