Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
EKOLOJİK TASARIM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM372 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Beril ÖZMEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin ana amacı, gezegenimizdeki yaşamın sürdürülebilirliği adına son derece önem taşıması nedeni ile günümüz koşullarında ayrıcalıklı bir tasarım disiplini haline gelerek geleneksel tasarım felsefesinden ayrışmış olan ekolojik tasarım yaklaşımının gerektirdiği ön birikimin aktarılması ve yeni iç mimar ve tasarımcı kuşağın bu farklı bir paradigmaya geçişinin hazırlanmasıdır. Derste, ekolojik tasarım çerçevesinde çevre sorunlarının ortaya çıkışı, iç mimarlık mesleği ilişkisi kurularak, dünyadaki temel kaynakların sakınımı ve yeniden kullanma ya da geri kazanım konularında farkındalık yaratma amacı ile bilgilendirme, araştırmalar ve tartışma yapılmaktadır. |
İçeriği | Bu kuramsal / sözel ders, mimarlık öğrencilerine sosyal, kültürel ve doğal çevremizi şekillendiren doğal süreçlerin hassasiyetini ve anlayışını sağlamak amacıyla çevreye duyarlı mimarlık eğitimine giden yolda önemli bir bileşen olmayı vaat ediyor. Bu ders, iki ölçekte temel ekolojik tasarım ilkelerine ve kavramlarına odaklanmaktadır - küçük ölçekli alan / bina ve bir kentsel alanın veya kümelenmenin gelişimini içeren daha büyük ölçekli ve öğrencileri hem konvansiyonel hem de mevcut en son teknolojik bilgilere sergilemektedir. Kurs kapsamında keşfedilecek önemli konular / kavramlar arasında: hızla genişleyen ekolojik tasarım hareketi (nüfus, toplum, ekosistem, doğal çevre, yoğunluk ve bağlam referanslarıyla), sürdürülebilir mimari ve çeşitli boyutları (tasarım Doğa, malzeme, toplum, yeni teknoloji vb.), Geleneksel mimari ve şehircilik, bölgesel mimari, ekoloji ve teknoloji tasarımı, çağdaş bölgesel / ekolojik tasarımda vaka çalışmaları. Anahtar kelimeler: Ekosistem, doğal çevre - yapılı çevre dengesi, sürdürülebilir iç mimarlık ve tasarım, doğa, sosyal sürdürülebilirlik ve toplum, yeni teknoloji ve ürünler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sürdürülebilir bir gelecek açısından tasarımcıların ekolojik ilkeler konusunda bilinçlenmeleri |
2 | Etik sorumlulukların farkedilmesi |
3 | Çevreci bir bakış açısıyla tasarım yapabilme becerisini edinmek |
4 | Ekolojik anlamda, yeni malzeme, teknik ve detay konularında araştırma ve üretime yönelik fikir geliştirme becerisi kazanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Temel tanımlar, Çevre sorunları ve Sürdürülebirlik | Anlatım |
3 | Evren ekonomisi, Yaşam döngüsü, ekolojik ayakizi | Anlatım |
4 | Yerkürenin 4 Ana Elemanı üzerine tartışmalar | Anlatım |
5 | Ekolojik tasarım kriterleri | Anlatım |
6 | Ekolojik tasarım ürünleri | Anlatım |
7 | Öğrenci Sunuş ve Teslimleri | Ara Sınav |
8 | Kaynakların Doğru Kullanımı / doğal kaynakların sakınımı | Anlatım |
9 | Geri Kazanım ve dönüşümü: Tekrar kullanma /Tasarım örneklerinin tartışılması. | Anlatım |
10 | Bio- Çeşitlilik, Toplumlar ve Kültürlere saygı | Anlatım |
11 | Kirliliğin önlenmesi / Temiz Enerji / İklimsel uyumluluk | Anlatım |
12 | Ekolojist organizasyonlar | Anlatım |
13 | Araştırma gezisi | Dönem Ödev verilecek |
14 | Dönem ödevi teslimi ve tartışma | Öğrenci Sunumları |
15 | Ders özeti ve konuların değerlendirmesi | Soru - cevap |
16 | Final yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir bir gelecek açısından tasarımcıların ekolojik ilkeler konusunda bilinçlenmeleri | 3 | 1͵2 |
2 | Etik sorumlulukların farkedilmesi | 1 | 1͵2 |
3 | Çevreci bir bakış açısıyla tasarım yapabilme becerisini edinmek | 8 | 1͵2 |
4 | Ekolojik anlamda, yeni malzeme, teknik ve detay konularında araştırma ve üretime yönelik fikir geliştirme becerisi kazanma | 8͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 15 | 30 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |