Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

ÇEVRESEL PSİKOLOJİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM321 Güz 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Bölüm Eğiticileri
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders, özellikle ileri sınıflara çevresel (sosyal ve yapılı çevre) duyarlılık ve kullanıcı odaklıtasarım konusunda temelleri vermeyi amaçlar
İçeriği Bu ders, insanlar ve her gün kullandıkları sosyal ve fiziksel çevre ve mekânlarla olaniletişimlerini ele almaktadır. Konular arasında, çevresel algı ve biliş, gürültü gibi çevreselstres kaynakları, kişisel alan ve teritoriyellik gibi mekânsal davranışlar, yaşama, çalışma,öğrenme gibi özellikli gereklilikleri olan mekânlar ve işlevine uygun mekân tasarımınıntemelleri vardır

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
2 Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
3 Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4 Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
5 Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
6 Mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
7 Mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
8 Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Konusu ve Amaçları
2 "Çevresel Psikoloji üzerine tartışma Konu alanında ortaya atılan sorular "
3 "İnsan ve Çevre İlişkileri: İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Çevresel Algılama, Aktivite Davranış Setleri, Mekânsal Çevrenin tasarlanması "
4 "Kişiselleştirme Statü Belirtme ve İşaretleme "
5 "Kişisel alan, Mahremiyet, Egemenlik Sınırları / Korunan alan Kalabalık duygusu "
6 "Kullanıcı Odaklı Tasarım Proksemi Kuramı ve İnsanlar arası Uzaklıklar "
7 "Kültür - Yer Duygusu – Yersizleş-tir-me Aidiyet hissi geliştirme – Soylulaştırma Geleneksel/ modern tasarımların değerlendirilmesi "
8 Ara Sınavlar
9 Ara Jüriler
10 Kamusal Alan – Yarı kamusal – Yarı Özel Alan – Özel Alan hiyerarşisi
11 Mimari Artikülasyonlar
12 Çevresel Psikolojide Araştırma Yöntemleri
13 Çevresel Psikolojide Araştırma Yöntemleri
14 Final ödevi çalışması
15 Final ödevi çalışması
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Habraken, N. J. and Teicher, Jonathan (Eds.) 2000. The Structure of the Ordinary: Form and Controlin the Built Environment.
2 Boston: Allyn and Bacon, Inc. Sommer, R.2008. Personal Space: The Behavioral Basis of Design. NJ: PrenticeHall, Inc. EXTRA

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
2 Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
3 Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4 Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
5 Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
6 Mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
7 Mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
8 Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 15 30
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 2 2
  120