Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ICM 202 Tasarım Stüdyosu II |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Doç. Dr. Serpil ÇERÇİ, Öğr. Gör. Şeref ALDEMİR, Öğr. Gör. Bilgi ONUR, Öğr. Gör. Tuğçe KEMER |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Sosyal ve Ekonomik Grupların Farklı Gereksinimlerini Karşılayacak Sınırlı İhtiyaç Programları İçeren Genel Kullanım Mekânları: Bireysel etkinlikler, Grup etkileşimleri, Kültürel İlişkiler, Engellilerin zorunlulukları, Sağlık, Güvenlik, Konfor ve teknoloji faktörlerini irdeleyen iç mekân çözümleri üretme, İç mekân-çevre ilişkilerini kurma, Stüdyo düzeni içinde bireysel ya da genel eleştiriler, Seminerler ve Jüri ile değerlendirilir.
|
İçeriği |
İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme.İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme.İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme.
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çalışma kavramının tanımlanması.
|
Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı |
2 |
Kullanıcı görüntülerinin ve işlev şemasının tanımlanması. Eskiz Problemi 1.
|
Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu |
3 |
İşlev-hacim-kitle ilişkilerinin tanımlanması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
4 |
1/20 ölçekte mekân düzenlemeleri, asal ve ara işlevler, mekan kurgulanması, stüdyo kritikleri.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
5 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin modüler olabilme olanaklarının araştırılması. 1/20 ölçekte tasarlanan birimin büyümede esnek olabilme olanaklarının araştırılması.
|
Eskiz ve çalışma maketi kullanımı |
6 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin işlevsel esnek olabilme olanaklarının araştırılması. Final problemin verilmesi, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
7 |
Ara sınav
|
Veri grafiklerinin hazırlanması |
8 |
1/20 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri.
|
Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu |
9 |
Proje Değerlendirmesi: Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
10 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
11 |
Stüdyo kritikleri, işlev-hacim-dolaşım-ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması.
|
Görsel malzeme sunumu |
12 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
13 |
Stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
14 |
Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri.
|
Uygulamalar |
15 |
Final Proje Değerlendirmesi
|
Veri grafiklerinin hazırlanması |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979.Uğurlu, F.Y. Mimari Tasarım Sorunlarında Kılgı-Kuram İlişkisi, Kozan Ofset, Ankara, 2001.Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004.Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002.Tanalı, M.Z, Sadeleştirmeler, Alp Yayınevi, Ankara, 1998.
|
|
|
2 |
web |
|
|