Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM202 Güz 4 6 7 10

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ICM 201 Tasarım Stüdyosu I
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Duygu Merve BULUT, Öğr. Gör. Halil YENİÇIKAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar None
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür ilişkisini algılatıp, iç mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır.
İçeriği 2 katlı konut tasarımı ve workshop tasarımı kapsamında iç mimari, mimari ve işlevsel çözümleme, kullanıcı gereksinimleri konularında ana bilgiler ve uygulama çalışmaları. Doku, renk, iç mekân malzemeleri, tekstil ve mobilya gibi iç mekân elemanlarının vurgulanması. Mekân üzerine teknik bilgi ve yazılı bilgilerin taranması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma
2 Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak
3 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması.
4 Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin açıklanması Karma (yüz yüze+online)
2 Konu ile ilgili örneklerin sunulması Araştırma dosyası, çevre analizi, senaryo & konsept çalışmalarına başlanması Karma (yüz yüze+online)
3 İlk fikirler ve taslak-leke çalışmaları, eleştiriler, mekan programı Araştırma dosyası, çevre analizi Senaryo & konsept çalışmalarının sunulması Karma (yüz yüze+online)
4 Yerleşim Planı 1/100 Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 ) Karma (yüz yüze+online)
5 Yerleşim Planı 1/100 Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 ) Karma (yüz yüze+online)
6 Yerleşim Planı 1/100 Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 ) Karma (yüz yüze+online)
7 Yerleşim Planı 1/100 Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 ) Karma (yüz yüze+online)
8 Ara sınav
9 1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
10 1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
11 1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
12 1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
13 1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
14 1/100 - 1/50 - 1/20 - 1/10 çalışmalar, detaylar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
15 1/100 - 1/50 - 1/20 - 1/10 çalışmalar, detaylar ve eleştiriler Karma (yüz yüze+online)
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Neufert,E., Neufert.
2 Projeler Yapılar 1 Konutlar, YEM Yayın
3 NTV Mimarlık Başvuru Kitabı, 2010
4 Bir Açılış Olarak Mekan, Velioğlu, S. (2020). YEM Yayın.
5 Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Ching, F. (2019). YEM Yayın.
6 N. (2004) Small Houses, Contemporary Residential Architecture, Laurence King Publishing, London.
7 The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York.
8 Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York.
9 Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York.
10
11
12
13
14

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %70 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma 2͵5͵11͵12 1͵2
2 Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak 11͵12͵13͵14 1͵2
3 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. 2͵11͵12 1͵2
4 Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı 1͵2͵11͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 8 1 8
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 10 10
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 9 9
16 Son Sınav 1 1 1
  300