Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ICM 201 Tasarım Stüdyosu I |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Duygu Merve BULUT, Öğr. Gör. Halil YENİÇIKAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
None |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür ilişkisini algılatıp, iç mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği |
2 katlı konut tasarımı ve workshop tasarımı kapsamında iç mimari, mimari ve işlevsel çözümleme, kullanıcı gereksinimleri konularında ana bilgiler ve uygulama çalışmaları. Doku, renk, iç mekân malzemeleri, tekstil ve mobilya gibi iç mekân elemanlarının vurgulanması. Mekân üzerine teknik bilgi ve yazılı bilgilerin taranması. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma |
2 |
Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak |
3 |
Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. |
4 |
Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders içeriğinin açıklanması |
Karma (yüz yüze+online) |
2 |
Konu ile ilgili örneklerin sunulması
Araştırma dosyası, çevre analizi, senaryo & konsept çalışmalarına başlanması
|
Karma (yüz yüze+online) |
3 |
İlk fikirler ve taslak-leke çalışmaları, eleştiriler, mekan programı
Araştırma dosyası, çevre analizi
Senaryo & konsept çalışmalarının sunulması
|
Karma (yüz yüze+online) |
4 |
Yerleşim Planı 1/100
Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 )
|
Karma (yüz yüze+online) |
5 |
Yerleşim Planı 1/100
Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 )
|
Karma (yüz yüze+online) |
6 |
Yerleşim Planı 1/100
Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 )
|
Karma (yüz yüze+online) |
7 |
Yerleşim Planı 1/100
Plan - kesit çalışmaları ve eleştiriler (Ö:1/50 veya Ö:1/20 )
|
Karma (yüz yüze+online) |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
10 |
1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
11 |
1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
12 |
1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
13 |
1/100 - 1/50 - 1/20 çalışmalar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
14 |
1/100 - 1/50 - 1/20 - 1/10 çalışmalar, detaylar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
15 |
1/100 - 1/50 - 1/20 - 1/10 çalışmalar, detaylar ve eleştiriler |
Karma (yüz yüze+online) |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Neufert,E., Neufert. |
|
|
2 |
Projeler Yapılar 1 Konutlar, YEM Yayın |
|
|
3 |
NTV Mimarlık Başvuru Kitabı, 2010 |
|
|
4 |
Bir Açılış Olarak Mekan, Velioğlu, S. (2020). YEM Yayın. |
|
|
5 |
Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Ching, F. (2019). YEM Yayın. |
|
|
6 |
N. (2004) Small Houses, Contemporary Residential Architecture, Laurence King Publishing, London. |
|
|
7 |
The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York. |
|
|
8 |
Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York. |
|
|
9 |
Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York. |
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma |
2͵5͵11͵12 |
1͵2 |
2 |
Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak |
11͵12͵13͵14 |
1͵2 |
3 |
Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. |
2͵11͵12 |
1͵2 |
4 |
Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı |
1͵2͵11͵12͵13 |
1͵2 |