Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ICM 202 Tasarım Stüdyosu II |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Selin Çoruh, Öğr. Gör. S. Deniz Coşkun Akdoğan |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
None |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler,tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma,biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olacaklardır, soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. Ayrıca; diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştireceklerdir.
|
İçeriği |
Öğrenciden, seçilen yapı içerisinde kendi belirleyecekleri modüller üzerinden satış/performans alanı, atölye ve loft konut projesi tasarlanması beklenmektedir. İç mekânların belirlenen senaryoya ve kullanıcı gereksinimlerine göre düzenlenmesi, iç mekân malzeme, doku, renk çalışmaları, iç dış ilişkisinin kurulması, ihtiyaç programına göre iç mekânlarının tasarlanması işi yapılacaktır. Tasarlanması beklenen iç mekanın belirlenecek bir konsept ya da anahtar kelime doğrultusunda şekillendirilmesi, yatayda ve düşeyde bütünlük oluşturularak ihtiyaç programını karşılaması gerekmektedir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma |
2 |
Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak |
3 |
Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. |
4 |
Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
DERS 1: Süreci açıklama, Proje konusunun ve arazisinin seçilmesi, Bahar dönemi projesinin açıklanması
|
|
2 |
DERS 2: Tasarım yapılacak mekânın görülmesi, ölçü alınması
Konu ile ilgili eskiz çalışmalarına başlanması |
|
3 |
DERS 3: Konu ile ilgili araştırma paftalarının sunulması, Çalışma alanının maketi, Araştırma dosyası, çevre analizi, senaryo & konsept çalışmalarına başlanması, Plan ve kesitlerin çizilmesi, fonksiyon şeması, ana fikir oluşturulması , Eleştiriler, mekân programı |
|
4 |
DERS 4: Plan ve kesitlerin çizilmesi, fonksiyon şeması, ana fikir oluşturulması |
|
5 |
DERS 5: Çalışma maketi, planlar, kesitler, eskizler |
|
6 |
DERS 6: Çalışma maketi, planlar, kesitler, eskizler |
|
7 |
DERS 7: Çalışma maketi, planlar, kesitler, eskizler |
|
8 |
DERS 8: ARA SINAV (Eskiz Sınavı) |
|
9 |
DERS 9: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket |
|
10 |
DERS 10: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket |
|
11 |
DERS 11: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket, detaylar |
|
12 |
DERS 12: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket, detaylar |
|
13 |
DERS 13: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket, detaylar |
|
14 |
DERS 14: Son Eleştiriler |
|
15 |
Final Jürilerine Hazırlık Haftası
|
Final için hazırlık |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Neufert,E., Neufert. |
|
|
2 |
N. (2004) Small Houses, Contemporary Residential Architecture, Laurence King Publishing, London. |
|
|
3 |
The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York. |
|
|
4 |
Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York. |
|
|
5 |
Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York. |
|
|
6 |
Coles J. and House, N. (2007) Fundamentals of Interior Architecture (İç Mimarlığın temelleri * YEM Yayınları). |
|
|
7 |
Fairchild Book AVA, New York. |
|
|
8 |
Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada. |
|
|
9 |
P., Baiche,B.,Walliman,N., (2000) Architects' Data, Blackwell Science, Oxford, Cambridge(721.021NEU, 1995 C.1). |
|
|
10 |
Pearman,H.,(2005) Contemporary World Architecture, Phaidon Press Ltd., London.Pople. |
|
|
11 |
Fairchild Book AVA, New York. |
|
|
12 |
Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada. |
|
|
13 |
www.arkitera.com,www.mimdap.com,www.desixner.com,www.architectsjournal.co.uk,www.domusweb.it,www.in.com.tr,www.xxi.com.tr |
|
|
14 |
www.framedergisi.com,www.arredamentodergisi.com,www.mimarlarodasi.org.tr,www.icmimarlarodasi.org.tr |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma |
2͵5͵11͵12 |
1͵2 |
2 |
Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak |
11͵12͵13͵14 |
1͵2 |
3 |
Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. |
2͵11͵12 |
1͵2 |
4 |
Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı |
1͵2͵11͵12͵13 |
1͵2 |