Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM202 Bahar 4 6 7 10

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ICM 202 Tasarım Stüdyosu II
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Selin Çoruh, Öğr. Gör. S. Deniz Coşkun Akdoğan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar None
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler,tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma,biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olacaklardır, soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. Ayrıca; diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştireceklerdir.
İçeriği Öğrenciden, seçilen yapı içerisinde kendi belirleyecekleri modüller üzerinden satış/performans alanı, atölye ve loft konut projesi tasarlanması beklenmektedir. İç mekânların belirlenen senaryoya ve kullanıcı gereksinimlerine göre düzenlenmesi, iç mekân malzeme, doku, renk çalışmaları, iç dış ilişkisinin kurulması, ihtiyaç programına göre iç mekânlarının tasarlanması işi yapılacaktır. Tasarlanması beklenen iç mekanın belirlenecek bir konsept ya da anahtar kelime doğrultusunda şekillendirilmesi, yatayda ve düşeyde bütünlük oluşturularak ihtiyaç programını karşılaması gerekmektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma
2 Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak
3 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması.
4 Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 DERS 1: Süreci açıklama, Proje konusunun ve arazisinin seçilmesi, Bahar dönemi projesinin açıklanması
2 DERS 2: Tasarım yapılacak mekânın görülmesi, ölçü alınması Konu ile ilgili eskiz çalışmalarına başlanması
3 DERS 3: Konu ile ilgili araştırma paftalarının sunulması, Çalışma alanının maketi, Araştırma dosyası, çevre analizi, senaryo & konsept çalışmalarına başlanması, Plan ve kesitlerin çizilmesi, fonksiyon şeması, ana fikir oluşturulması , Eleştiriler, mekân programı
4 DERS 4: Plan ve kesitlerin çizilmesi, fonksiyon şeması, ana fikir oluşturulması
5 DERS 5: Çalışma maketi, planlar, kesitler, eskizler
6 DERS 6: Çalışma maketi, planlar, kesitler, eskizler
7 DERS 7: Çalışma maketi, planlar, kesitler, eskizler
8 DERS 8: ARA SINAV (Eskiz Sınavı)
9 DERS 9: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket
10 DERS 10: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket
11 DERS 11: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket, detaylar
12 DERS 12: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket, detaylar
13 DERS 13: 1/20 çalışmalar, planlar, kesitler, görünüşler, maket, detaylar
14 DERS 14: Son Eleştiriler
15 Final Jürilerine Hazırlık Haftası Final için hazırlık
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Neufert,E., Neufert.
2 N. (2004) Small Houses, Contemporary Residential Architecture, Laurence King Publishing, London.
3 The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York.
4 Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York.
5 Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York.
6 Coles J. and House, N. (2007) Fundamentals of Interior Architecture (İç Mimarlığın temelleri * YEM Yayınları).
7 Fairchild Book AVA, New York.
8 Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada.
9 P., Baiche,B.,Walliman,N., (2000) Architects' Data, Blackwell Science, Oxford, Cambridge(721.021NEU, 1995 C.1).
10 Pearman,H.,(2005) Contemporary World Architecture, Phaidon Press Ltd., London.Pople.
11 Fairchild Book AVA, New York.
12 Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada.
13 www.arkitera.com,www.mimdap.com,www.desixner.com,www.architectsjournal.co.uk,www.domusweb.it,www.in.com.tr,www.xxi.com.tr
14 www.framedergisi.com,www.arredamentodergisi.com,www.mimarlarodasi.org.tr,www.icmimarlarodasi.org.tr

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %70 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma 2͵5͵11͵12 1͵2
2 Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak 11͵12͵13͵14 1͵2
3 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. 2͵11͵12 1͵2
4 Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı 1͵2͵11͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 11 11
8 Ara Sınav 1 10 10
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 11 11
12 Ara Uygulama 1 11 11
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 32 32
16 Son Sınav 1 1 1
  300