Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
YAPI FİZİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM243 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Halil Fikret OKUTUCU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Fiziksel çevre denetimi ile ilgili temel ilkelerin aktarılmasıyla insan sağlığına uygun sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasının sağlanması |
İçeriği | Doğal ve insan yapımı çevrelerdeki insan ihtiyaçlarının ve konforunun incelenmesine yönelik giriş dersidir. Dersin temel amacı öğrenciye çevre koşullarının iç mimari tasarımın temel bir parçası olarak kullanımı, kontrol edilmesi ve biçimlendirilmesine ilişkin bilgilerin verilmesidir. Başlıca konular iklim kuşaklarına bağlı ısıl konforu ve çevre kontrolü, pasif iklimlendirme (ısıtma, soğutma, havalandırma ve nemlendirme) ve iç mekân hava kalitesidir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak |
2 | En önemli iş ortaklarından birisi olan mimarın mimarlığa ilişkin kaygılarını okuyabilmek ve anlamak. |
3 | Fiziksel çevreye ilişkin kanunların doğa kanunları ile olan ilişkilerini anlamak. |
4 | Yapı sahibinin / kullanıcının isteklerinin fiziksel çevre / doğa kanunları ile uyumlu tasarımlar ile harmanlanıp psikolojik konforun yükselmesini sağlamak. |
5 | öğrencinin bilgisi aracılığı ile kendisine olan güvenin artırılmasını sağlamak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Derse giriş, konu özeti | Teorik Anlatım |
2 | Mutfak tasarımı anlatımı | Teorik Anlatım |
3 | Mutfak tasarımları örnekleri ve uygulama detayları | Teorik Anlatım ve Uygulama |
4 | Alçı karton plak bölme duvarlar | Teorik Anlatım |
5 | Alçı karton plak bölme duvar örnekleri ve uygulama çizimleri | Teorik Anlatım ve Uygulama |
6 | Deprem güvenli bölme duvar | Teorik Anlatım |
7 | Deprem güvenli bölme duvar çizimi | Teorik Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Dilatasayon, derz ve fuga terimlerinin açıklanması ve örnek incelemeler | Teorik Anlatım |
10 | Dış jaluzi anlatımı | Teorik Anlatım |
11 | Dış jaluzi detay çizimleri | Teorik Anlatım ve Uygulama |
12 | Pencere denizliği anlatımı, önemi, detayların incelenmesi | Teorik Anlatım |
13 | Pencere denizliği ile ilgili örnek detay çizimi yapılması | Teorik Anlatım ve Uygulama |
14 | Zemine oturan kış bahçesi (sera) anlatımı | Teorik Anlatım |
15 | Zemine oturan kış bahçesi (sera) detay çizimi | Teorik Anlatım ve Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cottom-Wirslow, M., (1990). “Environmental Design: The Best Architecture and Technology”. PBC. Brookes, A.J., (1990). “The Building Envelope”. Butterwith Architecture. Berköz, E. (1983). “Güneş Işınımı ve Yapı Dizaynı”, Profesörlük Tezi. İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. Özkaya, M. (1972). “Aydınlatma Tekniği” . İTÜ Matbaası. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | 5͵8͵9 | |
2 | En önemli iş ortaklarından birisi olan mimarın mimarlığa ilişkin kaygılarını okuyabilmek ve anlamak. | 5͵8͵9 | |
3 | Fiziksel çevreye ilişkin kanunların doğa kanunları ile olan ilişkilerini anlamak. | 5͵8͵9 | |
4 | Yapı sahibinin / kullanıcının isteklerinin fiziksel çevre / doğa kanunları ile uyumlu tasarımlar ile harmanlanıp psikolojik konforun yükselmesini sağlamak. | 5͵8͵9 | |
5 | öğrencinin bilgisi aracılığı ile kendisine olan güvenin artırılmasını sağlamak. | 9͵11 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 4 | 2 | 8 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
68 |