Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM202 Bahar 4 6 7

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Ergün İLKAY,Öğr. Gör. Emre ARÇA, Öğr. Gör. Başak Yüncü, Öğr. Gör. Dr. Banu Pelvan, Öğr. Gör. Mutlu Turhan Yürekli, Öğr. Gör. Tuğçe Kemer
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür ilişkisini algılatıp, iç mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır.
İçeriği Bu projenin genel amacı,öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, 'Mağaza İç Mekan Tasarımı'' projesini tarihi eshi bir bina içerisinde tasarlayarak beraberinde kentiçi problemlerini de eski,kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir.Öğrencilerden yüksek kaliteli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara ve farklı ülke vatandaşlarına açık ve uygun proje tasarımı yapmaları gerekmektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini kullanma
2 Görsel düzen tekniklerini kullanma
3 Sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme
4 Biçim-işlev, mekân-strüktür ilişkisini tanıma ve kullanma
5 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama
6 Bir tasarımı çizim ve maket yapımı ile iki ve üç boyutlu görsel sunum tekniklerini kullanarak sunma
7 Tasarımcının kullanıcı üzerindeki etkilerini keşfetme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %15 Ara Sınav Ara Sınav
2 %15 Ara Proje Ara Proje
3 %70 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini kullanma 2 1͵2͵3͵4
2 Görsel düzen tekniklerini kullanma 11 1͵2͵3͵4
3 Sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme 12 1͵2͵3͵4
4 Biçim-işlev, mekân-strüktür ilişkisini tanıma ve kullanma 5͵11͵12 1͵2͵3͵4
5 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama 2 1͵2͵3͵4
6 Bir tasarımı çizim ve maket yapımı ile iki ve üç boyutlu görsel sunum tekniklerini kullanarak sunma 11 1͵2͵3͵4
7 Tasarımcının kullanıcı üzerindeki etkilerini keşfetme 5͵8 1͵2͵3͵4
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 10 10
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 10 10
12 Ara Uygulama 1 10 10
13 Son Proje 1 31 31
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  300