Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
FİZİKSEL ÇEVRE DENETİMİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM244 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | ICM243 |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Halil Fikret OKUTUCU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Fiziksel çevre denetimi ile ilgili temel ilkelerin aktarılmasıyla insan sağlığına uygun sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasının sağlanması |
İçeriği | -Ekoloji ve fiziksel çevre kavramlarının tanıtımı - ilişkilendirilmesi -Doğa verilerinin bina aracılığı ile bina kullanıcısına yaralı hale getirildiğini gösteren örnekler -Ekolojik sorunlar ve bu sorunların azaltılmasına ilişkin mimari önlemler -Güneşten bina aracılığıyla yararlanma - korunma -Türkiye'de ekoloji -Doğal malzeme kullanımı ile fiziksel çevre denetimi ilişkisi -Rüzgardan bina aracılığıyla yararlanma - korunma -Doğal malzeme kullanımı ile fiziksel çevre denetimi ilişkisi -Yağmur suyundan bina aracılığıyla yararlanma -Doğal malzeme kullanılarak inşa edilen binalar -Bioklimatik tablo kullanımı |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak |
2 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme ve eleştirel düşünme |
3 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanıma |
4 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etme |
5 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik tekniklerini okuma ve kullanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı - Fiziksel çevre denetimi I dersinin konularına - sınavına geri bakış | Sözel ve görsel anlatın |
2 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan güneş enerjisinin bina aracılığıyla yararlı hale getirilmesinin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
3 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan güneş enerjisinin bina aracılığıyla yararlı hale getirilmesinin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
4 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan güneş enerjisinin bina aracılığıyla yararlı hale getirilmesinin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
5 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan güneş enerjisinin bina aracılığıyla yararlı hale getirilmesinin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
6 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan güneş enerjisinin bina aracılığıyla yararlı hale getirilmesinin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
7 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan güneşten bina aracılığı ile korunabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
8 | Ara sınav | |
9 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan rüzgardan serinletme amacı ile yararlanabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
10 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan rüzgardan serinletme amacı ile yararlanabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
11 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan rüzgardan serinletme amacı ile yararlanabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
12 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan rüzgardan serinletme amacı ile yararlanabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
13 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan rüzgardan serinletme amacı ile yararlanabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
14 | Fiziksel çevre verilerinden birisi olan rüzgardan serinletme amacı ile yararlanabilmenin uygulama detayları | Sözel ve görsel anlatın |
15 | Final sınavına hazırlık | Sözel ve görsel anlatın |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cottom-Wirslow, M., (1990). “Environmental Design: The Best Architecture and Technology”. PBC. Brookes, A.J., (1990). “The Building Envelope”. Butterwith Architecture. Berköz, E. (1983). “Güneş Işınımı ve Yapı Dizaynı”, Profesörlük Tezi. İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. Özkaya, M. (1972). “Aydınlatma Tekniği” . İTÜ Matbaası. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | 5͵8͵9 | 1͵2 |
2 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme ve eleştirel düşünme | 5͵8͵9 | 1͵2 |
3 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanıma | 5͵8͵9 | 1͵2 |
4 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etme | 5͵8͵9 | 1͵2 |
5 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik tekniklerini okuma ve kullanma | 5͵8͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |