Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
TASARIM STÜDYOSU II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM202 | Bahar | 4 | 6 | 7 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Ergün İLKAY,Öğr. Gör. Emre ARÇA, Öğr. Gör. Başak Yüncü, Öğr. Gör. Dr. Banu Pelvan, Öğr. Gör. Mutlu Turhan Yürekli, Öğr. Gör. Tuğçe Kemer |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür ilişkisini algılatıp, iç mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Bu projenin genel amacı,öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, 'Mağaza İç Mekan Tasarımı'' projesini tarihi eshi bir bina içerisinde tasarlayarak beraberinde kentiçi problemlerini de eski,kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir.Öğrencilerden yüksek kaliteli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara ve farklı ülke vatandaşlarına açık ve uygun proje tasarımı yapmaları gerekmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tasarım elemanları ve ilkelerini kullanma |
2 | Görsel düzen tekniklerini kullanma |
3 | Sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme |
4 | Biçim-işlev, mekân-strüktür ilişkisini tanıma ve kullanma |
5 | Soyutlama ve kavramlarla yorumlama |
6 | Bir tasarımı çizim ve maket yapımı ile iki ve üç boyutlu görsel sunum tekniklerini kullanarak sunma |
7 | Tasarımcının kullanıcı üzerindeki etkilerini keşfetme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ara Uygulama | Ara Uygulama |
4 | %10 | Ara Uygulama | Ara Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tasarım elemanları ve ilkelerini kullanma | 2 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Görsel düzen tekniklerini kullanma | 11 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme | 12 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Biçim-işlev, mekân-strüktür ilişkisini tanıma ve kullanma | 5͵11͵12 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Soyutlama ve kavramlarla yorumlama | 2 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Bir tasarımı çizim ve maket yapımı ile iki ve üç boyutlu görsel sunum tekniklerini kullanarak sunma | 11 | 1͵2͵3͵4 |
7 | Tasarımcının kullanıcı üzerindeki etkilerini keşfetme | 5͵8 | 1͵2͵3͵4 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 10 | 140 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 2 | 4 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
300 |