Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
MATEMATİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAT101 | Güz | 2 | 0 | 2 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğ. Üy. Ali Kemal HAVARE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Matematiksel kavramları tanıma, temel matematiksel işlemleri yapabilme ve uygulayabilme, öğrenciye fonksiyonel düşünebilme yeteneğini kazandırma gibi amaçlarla sayı sistemleri, sayı kümeleri, denklemler ve eşitsizlikler, problemler ve çözümleri, kümeler, bağıntı ve fonksiyon kavramı içeriklerinin işlenmesi. |
İçeriği | Sayı sistemleri, sayı kümeleri, denklemler ve eşitsizlikler, problemler ve çözümleri, kümeler, bağıntı ve fonksiyon kavramı ve çeşitleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | temel matematiksel kavramları ve sayı kümelerini tanıma |
2 | ,sayı kümelerinde işlemler yapabilme |
3 | öğrendiği problem çözme ve fonksiyonel düşünebilme yeteneğini günlük hayatında uygulayabilme |
4 | öğrendiklerini diğer sayısal derslerde kullanabilme becerisini gösterebilme |
5 | günlük hayatta karşılaşacağı sorunlara pratik çözümler üretebilme |
6 | günlük hayatındaki ticari işlemlerini yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Fonksiyonlara giriş | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
2 | Limit kavramı, limit tanımı | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
3 | Sonsuzda sınır, sınır olarak sonsuz, süreklilik | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
4 | Teğet problemi, türev tanımı | örnek çözme ve çözdürme |
5 | Alan problemi, belirli integral ve özellikleri | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
6 | Zincir kuralı, yüksek mertebeden türevler, örtük farklılaşma | örnek çözme ve çözdürme |
7 | Curve sketching, applied optimization problems | örnek çözme ve çözdürme |
8 | Ara Sınav | Ödev, Problem Çözme |
9 | Alan problemi, belirli integral ve özellikleri | örnek çözme ve çözdürme |
10 | Kalkülüsün Temel Teoremi, belirsiz integral, ikame kuralı | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
11 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | örnek çözme ve çözdürme |
12 | Parçalara göre entegrasyon, trigonometrik integraller, trigonometrik ikame | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
13 | Rasyonel fonksiyonların entegrasyonu, ikamelerin rasyonelleştirilmesi | anlatım,örnek çözme ve çözdürme |
14 | Rasyonel fonksiyonların entegrasyonu, ikamelerin rasyonelleştirilmesi | örnek çözme ve çözdürme |
15 | Genel Uygulama | örnek çözme ve çözdürme |
16 | Son Sınav | Ödev, Problem Çözme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Genel matematik-1 | Mustafa BALCI | Sürat yayınları |
2 | Calculus and analytıc geometry | Fısher and zıebur |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | temel matematiksel kavramları ve sayı kümelerini tanıma | 1͵2 | 1͵2 |
2 | ,sayı kümelerinde işlemler yapabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6 | 1͵2 |
3 | öğrendiği problem çözme ve fonksiyonel düşünebilme yeteneğini günlük hayatında uygulayabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6 | 1͵2 |
4 | öğrendiklerini diğer sayısal derslerde kullanabilme becerisini gösterebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 | 1͵2͵3 |
5 | günlük hayatta karşılaşacağı sorunlara pratik çözümler üretebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7 | 1͵3 |
6 | günlük hayatındaki ticari işlemlerini yapabilme | 2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |