Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TEMEL TASARIM II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM102 Bahar 4 6 7

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Tuğçe KEMER, Öğr. Gör. Filiz TAŞKIN, Öğr. Gör. Duygu Merve BULUT
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tasarımın temel kavram ve prensiplerine giriş. Tasarım problemlerini çözebilecek zihinsel ve el becerilerinin geliştirilmesi. İki ve üç boyutlu mekân kompozisyonlarının farklı ortamlarda yapılandırılıp ifade edilebilmesi için görsel değerlerin geliştirilmesi. Giriş, tasarım esaslarına bir problem tanımlama, bir sorunun çözümünü, 2 ve 3 boyutlu uzay kompozisyon tasarımları ve kendi modelleri ile bulmak için amaçlanmıştır.
İçeriği Temel Tasarım Stüdyolarında, tasarımın farklı yönlerinin uyum temel ilkelerini önce iki boyutlu yüzeylerde çözümlenir. Daha sonra, üç boyutlu yüzeylerle malzeme ve özgün tasarımlar oluşturulur. Temel tasarım ilkeleri ve mimari tasarım arasındaki uyum için beceri geliştirmeye yönelik mimari tasarıma öğrenci hazırlamak için bir ara derstir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak ve tasarıma adapte etmek; iki boyutlu yüzeyleri analiz etmek
2 Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak
3 Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme
4 Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek
5 Özgün bir perspektife sahip olma
6 Tasarım ilkeleri ve bileşenleriyle kompozisyon oluşturmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel tasarımda ‘Az çoktur ’ ilkesi Teorik Anlatım
2 Temel tasarımda ‘Renk, Doku, Modülarite’ ilkeleri Teorik Anlatım ve Uygulama
3 Temel tasarımda ‘Metamorfoz’. Kafka’nın ‘Dönüşüm’ kitabı üzerinden ‘Metamorfoz’ ilkesi. Teorik Anlatım ve Uygulama
4 Temel tasarımda ‘Analoji’ ilkesi Teorik Anlatım ve Uygulama
5 Tasarımda ‘Transformasyon’ ilkesi Teorik Anlatım ve Uygulama
6 Tasarımda ‘Transformasyon, deformasyon’ tanımları üzerinden çalışmalar Teorik Anlatım ve Uygulama
7 Tasarımda ‘Analoji, deformasyon’ ilkeleri Teorik Anlatım ve Uygulama
8 Ara Sınav Proje Teslimi
9 Temel tasarımda ‘mekân kurgusu’ üzerine bir uygulama çalışması. Teorik Anlatım ve Uygulama
10 Temel tasarımda ‘Işık-Gölge, Dolu-Boş’ ilkeleri Teorik Anlatım ve Uygulama
11 Temel tasarımda ‘Işık-Gölge, Dolu-Boş’ ilkeleri Teorik Anlatım ve Uygulama
12 Temel tasarımda ‘az çoktur’ ilkesi ve ‘mekân kurgusu’ Teorik Anlatım ve Uygulama
13 Temel tasarımda ‘az çoktur’ ilkesi ve ‘mekân kurgusu’ Teorik Anlatım ve Uygulama
14 Temel tasarımda ‘mekân kurgusu’ Teorik Anlatım ve Uygulama
15 Temel tasarımda ‘mekân kurgusu’ Teorik Anlatım ve Uygulama
16 Final sınavı

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Demir Divanlıoğlu, "Temel Tasar" Birsen Yayın Evi, İst. 1997
2 Latife Gürer, "Temel Tasarım", Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X
3 İ. Hulüsi Güngör, "Temel Tasar", Esen Ofset, ISBN : 975 000504 01
4 Seylan A., "Temel Tasarım " M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005
5 Francis D.K. CHING, "Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen" YEM, ISBN 975-8599-20-8
6 Germain Bazin, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları
7 Heinrich Wolflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları
8 Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi
9 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları
10 Engin AKYÜREK, Ortaçağ'dan Yeniçağ'a Felsefe Sanat, İştar Yayınevi
11 Afşar TİMUÇİN, Düşünce Tarihi.
12 Internet bazlı kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %70 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak ve tasarıma adapte etmek; iki boyutlu yüzeyleri analiz etmek 2 1͵2͵3
2 Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak 11 1͵2͵3
3 Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme 11 1͵2͵3
4 Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek 12 1͵2͵3
5 Özgün bir perspektife sahip olma 12 1͵2͵3
6 Tasarım ilkeleri ve bileşenleriyle kompozisyon oluşturmak 9 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 10 10
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 10 10
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 14 14
16 Son Sınav 1 10 10
  300