Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Duygu Merve BULUT |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mimarlık, İç Mimarlık ve yer ilişkisini kurabilme, bağlam ve konsept ilişkisini algılayabilme, binaların bedensel varlığı (anatomisini) okuyabilme, tasarıma başlarken fonksiyon şeması oluşturabilme, mimarlığın öğelerinden 'firmitas' (sağlamlık), 'utilitas' (işlevsellik) ve 'venustas' (estetik), kavramlarını öğrenme.
|
İçeriği |
Bağlam, konsept, anatomi ve işlev, fonksiyon şeması, mekan organizasyonları, malzeme, mimarlığın öğeleri;sağlamlık,işlevsellik,estetik |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimarlığın tanımı ve kapsamı belirleme |
2 |
Mimarlığın temel kavramları konusunda bilgi edinir |
3 |
Mimarlık üretimine ilişkin görsel malzemeleri okuma ve değerlendirmeye ilişkin yöntem ve yetiler geliştirir |
4 |
Yapılı çevreyi bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi kavramlar çerçevesinde incelemeye yönelik bilgi edinir ve yöntemler geliştirir |
5 |
İnsan boyutları, kullanıcı gereksinimleri, insan çevre ilişkilerini tanımlayabilir |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin tanıtımı ve temel terminolojik inceleme |
Teorik anlatım |
2 |
Mimarlık ve Yer I: “Bağlam” |
Teorik anlatım |
3 |
Mimarlıkta bağlam ve konsept ilişkisi |
Teorik anlatım |
4 |
Binaların bedensel varlığı, Anatomi ve işlev |
Teorik anlatım |
5 |
Binaların bedensel varlığı: Anatomi ve işlev |
Teorik anlatım |
6 |
Fonksiyon şeması |
Teorik anlatım |
7 |
Fonksiyon şeması |
Teorik anlatım |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mekan organizasyonları |
Teorik anlatım |
10 |
Mekan organizasyonları |
Teorik anlatım |
11 |
Mimarlık ve malzeme |
Teorik anlatım |
12 |
Vitruvius'un üç temel ilkesi: Sağlamlık |
Teorik anlatım |
13 |
Vitruvius'un üç temel ilkesi: İşlevsellik |
Teorik anlatım |
14 |
Vitruvius'un üç temel ilkesi: Estetik |
Teorik anlatım |
15 |
Dönem sonu tekrarı |
Teorik anlatım |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Ching F., c1996, Architecture, Form, Space & Order, Van Nostrand Reinhold, New York Şahinler, O., Kızıl, F., "Mimarlıkta Teknik Resim" Yem Kitabevi, İstanbul Ching F., 1975, Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold
|
|
|
2 |
Roth L. M., 2006, Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi, Üçüncü Basım, İstanbul. |
|
|
3 |
Rasmussen, S. E., 2010, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, Üçüncü Basım, İstanbul. |
|
|
4 |
İzgi, U., 1999., Mimarlıkta Süreç. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Birinci Baskı, İstanbu |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimarlığın tanımı ve kapsamı belirleme |
1 |
1͵2͵3 |
2 |
Mimarlığın temel kavramları konusunda bilgi edinir |
1͵2 |
1͵2͵3 |
3 |
Mimarlık üretimine ilişkin görsel malzemeleri okuma ve değerlendirmeye ilişkin yöntem ve yetiler geliştirir |
15 |
1͵2͵3 |
4 |
Yapılı çevreyi bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi kavramlar çerçevesinde incelemeye yönelik bilgi edinir ve yöntemler geliştirir |
4 |
1͵2͵3 |
5 |
İnsan boyutları, kullanıcı gereksinimleri, insan çevre ilişkilerini tanımlayabilir |
3 |
1͵2͵3 |