Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
TEMEL TASARIM I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM101 | Güz | 4 | 6 | 7 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üye Ahmet KOÇHAN, Öğr. Gör. Tuğçe KEMER, Öğr. Gör. Filiz TAŞKIN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tasarımın temel kavram ve prensiplerine giriş. Tasarım problemlerini çözebilecek zihinsel ve el becerilerinin geliştirilmesi. İki ve üç boyutlu mekân kompozisyonlarının farklı ortamlarda yapılandırılıp ifade edilebilmesi için görsel değerlerin geliştirilmesi. Giriş, tasarım esaslarına bir problem tanımlama, bir sorunun çözümünü, 2 ve 3 boyutlu uzay kompozisyon tasarımları ve kendi modelleri ile bulmak için amaçlanmıştır. |
İçeriği | Temel Tasarım Stüdyolarında, tasarımın farklı yönlerinin uyum temel ilkelerini önce iki boyutlu yüzeylerde çözümlenir. Daha sonra, üç boyutlu yüzeylerle malzeme ve özgün tasarımlar oluşturulur. Temel tasarım ilkeleri ve mimari tasarım arasındaki uyum için beceri geliştirmeye yönelik mimari tasarıma öğrenci hazırlamak için bir ara derstir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak ve tasarıma adapte etmek; iki boyutlu yüzeyleri analiz etmek |
2 | Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak |
3 | Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme |
4 | Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek |
5 | Özgün bir perspektife sahip olma |
6 | Tasarım ilkeleri ve bileşenleriyle kompozisyon oluşturmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders konuları hakkında genel toplantısı, kısa bilgi | Teorik Anlatım |
2 | Nokta, Çizgi, Yön | Teorik Anlatım ve Uygulama |
3 | Boyut, şekil, değer, Doku, Renk | Teorik Anlatım ve Uygulama |
4 | Armoni | Teorik Anlatım ve Uygulama |
5 | Tekrar | Teorik Anlatım ve Uygulama |
6 | Zıtlık | Teorik Anlatım ve Uygulama |
7 | Uygunluk | Teorik Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Proje Teslimi |
9 | Zıtlık | Teorik Anlatım ve Uygulama |
10 | Koram | Teorik Anlatım ve Uygulama |
11 | Koram | Teorik Anlatım ve Uygulama |
12 | Denge | Teorik Anlatım ve Uygulama |
13 | Strüktür | Teorik Anlatım ve Uygulama |
14 | Simetri-Asimetri | Teorik Anlatım ve Uygulama |
15 | Birlik ilkesi | Teorik Anlatım ve Uygulama |
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Demir Divanlıoğlu, "Temel Tasar" Birsen Yayın Evi, İst. 1997 | ||
2 | Latife Gürer, "Temel Tasarım", Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X | ||
3 | İ. Hulüsi Güngör, "Temel Tasar", Esen Ofset, ISBN : 975 000504 01 | ||
4 | Seylan A., "Temel Tasarım " M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005 | ||
5 | Francis D.K. CHING, "Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen" YEM, ISBN 975-8599-20-8 | ||
6 | Germain Bazin, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları | ||
7 | Heinrich Wolflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları | ||
8 | Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi | ||
9 | Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları | ||
10 | Engin AKYÜREK, Ortaçağ'dan Yeniçağ'a Felsefe Sanat, İştar Yayınevi | ||
11 | Afşar TİMUÇİN, Düşünce Tarihi. | ||
12 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %70 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak ve tasarıma adapte etmek; iki boyutlu yüzeyleri analiz etmek | 2 | 1͵2͵3 |
2 | Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak | 11 | 1͵2͵3 |
3 | Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme | 11 | 1͵2͵3 |
4 | Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek | 12 | 1͵2͵3 |
5 | Özgün bir perspektife sahip olma | 12 | 1͵2͵3 |
6 | Tasarım ilkeleri ve bileşenleriyle kompozisyon oluşturmak | 9 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 10 | 140 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
16 | Son Sınav | 1 | 10 | 10 |
300 |