Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

İÇ MİMARİYE GİRİŞ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM125 Güz 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Tuğçe KEMER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Yeni başlayanlara mimarlık ve iç mimarlığı tanıtmak ve sevdirmek.
İçeriği Mimarlığın ve iç mimarlığın çeşitli özellik ve nitelikleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Mimarlık ve İç Mimarlık anlayışını geliştirmek.
2 Sanat ve tasarım yöntem ve tekniklerine yönelik çalışmalar
3 Mekan kavramının tasarım ile bütünleştirbilme kabiliyetinin geliştirilmesi.
4 Ergonomi, antropometri kavramlarına yönelik çalışmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse genel giriş
2 Geometri ve mimarlık, ünlü mimarlar ve eserleri.
3 Altın oran
4 Ergonomi ve antropometri
5 Engelliler ve yaşlılar için tasarım ve ergonomi
6 Çocuklar için tasarım ve ergonomi
7 Ara sınav
8 Işığın tasarıma etkisi
9 Renkler ve özellikleri
10 Renklerin tasarıma etkisi
11 Oda donatı tasarımı
12 Oda donatı tasarımı
13 Oda ve banyo donatı tasarımı
14 Mekan düzenleme ilkeleri, mekan tasarımlarının doğru ve yanlış yönlerinin incelenmesi.
15 Ders tekrarı
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Francis D.K. Ching, İç Mekan Tasarımı, YEM yayınları
2 Mimarlık Kavramları, Doğan Kuban
3 Francis D.K. Ching, Biçim, Uzam ve Düzen, YEM yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Mimarlık ve İç Mimarlık anlayışını geliştirmek. 2͵11͵13͵14 1͵2
2 Sanat ve tasarım yöntem ve tekniklerine yönelik çalışmalar 1͵2͵12͵15 1͵2
3 Mekan kavramının tasarım ile bütünleştirbilme kabiliyetinin geliştirilmesi. 9͵10͵12͵13 1͵2
4 Ergonomi, antropometri kavramlarına yönelik çalışmalar. 9͵10͵13͵14͵15 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 2 4
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 24 24
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 3 5 15
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 1 1
  120