Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
GRAFİK İLETİŞİM I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM131 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yard. Doç. Dr. Gülertan AKYÜZLÜER Öğr. Gör. Başak YÜNCÜ Öğr. Gör. Tuğçe KEMER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Teknik çizim malzemelerinin, temel kurallarının ve mimari çizim tekniklerinin öğrencilere anlatılması. |
İçeriği | Çizim araçlarını kullanarak iç mimarlıktaki algılama, iletişim ve görsel kavramların geliştirilmesi; soyutlamanın kurallarının irdelenmesi, üç boyutlu algılama, ölçekli çizim. Çizim tekniklerinin geliştirilmesi ve grafik öğelerini kullanarak düşüncelerini ifade etme. Temel çizim malzemelerinin ve tekniklerinin tanıtılması ve anlatılması. Güncel çizim tekniklerinin gösterilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Teknik çizim yapılan araç ve gereçleri tanır, çizim araç ve gereçlerini birbiri ile koordineli kullanır,kalemi kullanır |
2 | Temel formları tanır |
3 | Objelerin plan, kesit ve görünüşlerini çizebilir ve çizimleri okuyabilir |
4 | Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır, ve iki boyut üzerinde üç boyutu anlatabilir |
5 | Ölçek kavramını tanımlayabilir ve farklı ölçeklerde farklı detaylarda çizim yapabilir |
6 | Perspektif kavramını sorgular, tek ve çift kaçışlı perspektif çizebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve ders araç gereçleri hakkında bilgilendirme. | Sınıfta Çizim |
2 | Çizgi çeşitleri ve kalem çeşitleri hakkında bilgilendirme, T cetveli ile çizim çalışmaları. | Sınıfta Çizim |
3 | Ortografik çizim tekniklerinin anlatımı ve başlangıç düzeyinde uygulama çalışmaları. | Sınıfta Çizim |
4 | Orta seviye ortografik çizim teknikleri ve uygulama çalışmaları. | Sınıfta Çizim |
5 | Ortografik çizim teknikleri ve uygulama çalışmaları, ölçülendirme. | Sınıfta Çizim |
6 | 1/20 ölçekli banyo planının ortografik çizimi, çalışma maketinin yapımı, ölçülendirme. | Sınıfta Çizim |
7 | 1/20 ölçekli banyo planı üzerinden kesit ve görünüş çalışmaları | Sınıfta Çizim |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1/20 ölçekli banyo planının görünüşlerinin çizimi | Sınıfta Çizim |
10 | Ortografik çalışma üzerinden kesit alma uygulamaları. | Sınıfta Çizim |
11 | 1/20 ölçekli kesit uygulama çalışmaları | Sınıfta Çizim |
12 | 1/20 ölçekli merdiven çizimi ve ölçülendirmesi. | Sınıfta Çizim |
13 | 1/20 ölçekli merdiven çizimi ve ölçülendirmesi. | Sınıfta Çizim |
14 | 1/20 ölçekli merdivenin detaylandırılması ve maket yapımı | Sınıfta Çizim |
15 | Vaziyet planı hakkında genel bilgilendirme, örnek vaziyet planı çizimi ve tarama yöntemleri | Sınıfta Çizim |
16 | Final |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mimarlıkta Teknik Resim, Orhan ŞAHİNLER, YEM yayınları | ||
2 | Düşey Sirkülasyon Araçları Merdivenler, Abdullah SARI, YEM yayınları | ||
3 | Architectural Working Drawings, Ralph W. LIEBING | ||
4 | Technical Drawing Materials | ||
5 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %40 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %30 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Teknik çizim yapılan araç ve gereçleri tanır, çizim araç ve gereçlerini birbiri ile koordineli kullanır,kalemi kullanır | 2 | 1͵2͵3 |
2 | Temel formları tanır | 2 | 1͵2͵3 |
3 | Objelerin plan, kesit ve görünüşlerini çizebilir ve çizimleri okuyabilir | 9 | 1͵2͵3 |
4 | Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır, ve iki boyut üzerinde üç boyutu anlatabilir | 11 | 1͵2͵3 |
5 | Ölçek kavramını tanımlayabilir ve farklı ölçeklerde farklı detaylarda çizim yapabilir | 9 | 1͵2͵3 |
6 | Perspektif kavramını sorgular, tek ve çift kaçışlı perspektif çizebilir | 9 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |