Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. M. Burak Taşerimez, Öğr. Gör. Selami Kara |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Sınıf içi eğitim seminerleri, fuar gezileri, araştırma ödevi ve stüdyo uygulaması |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarında detay bütün ilişkisi içinde analitik düşünme, sentez yapma, değerlendirme, sorun çözme, grafik ve teknik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve tasarım bilinci kazandırılmasıdır. |
İçeriği |
Öğrencinin, mimari tasarım sürecinin, hazırlık ve ön araştırma çalışmalarından, çevre ve vaziyet planı etütleri, fikir projesi, avan proje ve kesin proje aşamalarına kadar, detay-bütün ilişkisi içinde, analitik düşünme, sentez, değerlendirme, sorun çözme, teknik ve grafik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenciye tasarım bilincinin kazandırılmasıdır. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimari Tasarım Sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama |
2 |
Doğal veyapılı çevreyi analiz etme, planlama ve tasarlama becerisi edinme |
3 |
Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme |
4 |
Çevresel değerleri dikkate alan tasarım anlayışını edinme, uygulama yöntemleri ve güvenliği konularında bilgi edinme |
5 |
Mimari tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme |
6 |
Tasarım sürecinde ekoloji ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve bilinç sahibi olma |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ön hazırlık, Program çalışmaları, araştırma |
Araştırma, etüt, çizim |
2 |
Program çalışmaları, analiz çalışmaları |
Araştırma, etüt, çizim |
3 |
Konferans, eskiz çalışmaları, Vaziyet Planı etütleri |
Araştırma, etüt, çizim |
4 |
eskiz çalışmaları, Fikir projesi tasarım etütleri |
Araştırma, etüt, çizim |
5 |
1/200 ölçekli çevre verileri doğrultusunda yapılan fikir projesi çalışmaları |
Araştırma, etüt, çizim |
6 |
1/100 ölçekli fikir projesi çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Araştırma, etüt, çizim |
7 |
1/100 ölçekli fikir projesi çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Araştırma, etüt, çizim |
8 |
1/100 ölçekli fikir projesinin sunuşu ve Açık Jüri Çalışması |
Sunum Çalışmaları |
9 |
1/100 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Ön Araştırma |
10 |
1/100 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Araştırma, etüt, çizim |
11 |
1/100 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Araştırma, etüt, çizim |
12 |
1/100 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Araştırma, etüt, çizim |
13 |
Teknik Gezi |
Araştırma |
14 |
1/100 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) |
Araştırma, etüt, çizim |
15 |
Final sınavı |
|
16 |
Final sınavı |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Mimari Tasarım içerikli periyodikler (Architecture, Domus, Global Architecture, Architectural Review, Architectural Record, Yapı-YEM Yayınları |
|
|
2 |
Techniques et Architecture |
|
|
3 |
Mimari Tasarım içerikli Yapı Tipolojisi yayınları; (Evler, Kafeler, Magazalar, ofis yapıları, vb.) |
|
|
4 |
Mimari Tasarım içerikli Biyografik Yayınlar |
|
|
5 |
Mimari Tasarım içerikli derlemeler |
|
|
6 |
Antolojiler -Laseau, P. |
|
|
7 |
Graphic Thinking For Architects And Designers, 2nd Edition, Thompse Publishing, 1989 |
|
|
8 |
Ching, F.D.K. |
|
|
9 |
Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2003 |
|
|
10 |
Rowe, G.P., Design Thinking, MIT Press, Cambridge |
|
|
11 |
Internet bazlı kaynaklar |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimari Tasarım Sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama |
11 |
1͵2 |
2 |
Doğal veyapılı çevreyi analiz etme, planlama ve tasarlama becerisi edinme |
3 |
1͵2 |
3 |
Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme |
10 |
1͵2 |
4 |
Çevresel değerleri dikkate alan tasarım anlayışını edinme, uygulama yöntemleri ve güvenliği konularında bilgi edinme |
8 |
1͵2 |
5 |
Mimari tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme |
6 |
1͵2 |
6 |
Tasarım sürecinde ekoloji ve sürdürülebilirlik konularında bilgi ve bilinç sahibi olma |
8 |
1͵2 |