Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
ÖĞR. GÖR. SAİT ÖZKALYÜREĞİR |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
İç mekan oluşumuna katılan tüm bileşenlerin ilişkilerini çeşitli ölçeklerde araştırarak,bu mekanlarda insan boyutlarına uygun ve gereksinimleri karşılayabilen tasarımlar üretebilme,iç ve dış mekan ilişkisini birlikte düşünme becerisinin edinilmesini sağlamak |
İçeriği |
İnsan ölçüleri (antropometrik ölçüler), ergonomi, insan-çevre ilişkisi(uzaklık kavramı), mekan tanımı ve tarihsel süreçte biçimlenişini etkileyen bireysel ve toplumsal faktörler, mekan türleri ve düzenleme ilkeleri,mekanı tanımlayan mimari bileşenler ve donatılar,mekan algısını değiştiren boyut,oran, renk, doku gibi bileşenler ile ilgili teorik bilginin aktarılması.Tüm detaylarıyla bu başlıklar altında verilen bilgilerin tasarıma yansıtılmasına yönelik örneklerin incelenmesi. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Gereksinimlerini karşılayabilen mekanlar tasarlayabilmek |
2 |
İç mekan tasarımlarını mekanın 'geçmiş' bağlamını koruyarak yada atıfta bulunarak oluşturabilmek |
3 |
Projelerinde mekan için doğru renk ve malzeme seçimi yapabilmek |
4 |
Mekan tanımı, kavramı ve tarihini anlatabilmek |
5 |
Verilen araştırma konularında hazırladıkları sunumlarla bilgileri derleme ,özetleme,yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisine sahip olabilmek |
6 |
Mezuniyet sonrasında hazırladıkları sunumları reel l ortamlarda sunabilecek ve projeleri için konsept ve bağlam oluşturmak için kulanabilecekler. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma. Ders içeriğinin konuşulması, mekan kavramı ile ilgili araştırma ödevi |
|
2 |
İnsan Mekan ilişkilerine giriş: Ders içeriği,Pprogram, Mekanın Tanımı,Mimari Mekan kavramı |
|
3 |
Mekan: Mekan türleri,Mekan Bileşenleri, Mekanı tanımlayan yatay-düşey elemenlar, Mimari Mekanın nitelikleri |
|
4 |
Oranlama Sistemleri: Altın Oran, Modulor, Ken |
|
5 |
Antropometri: İnsan Boyutları, İnsanın Antropometrik boyutalrı, modulor |
|
6 |
Antropometri: İnsan gereksinimleri, Mimarlıkta İnsanın Antropometrik boyutlarının önemi, İnsan vücut ölçülerinin mimarlıkta kullanılması. |
|
7 |
İnsan mekan: İnsan- çevre ilşikileri, bina düzeyinde yapay çevreyi oluşturan ortam özellikleri, eylemler açısından mekanın sahip olması gereken uygunluk koşulları,yapay çevedeki fiziksel ve psikolojik koşullar |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Mekan-algı: Algı , Algılama, Mekan algısı |
|
10 |
Mekan- Yüzey : Mekanda yüzey organizasyonları, Dominant, Birleşik, Sıralı, Ritmik, Gruplanmış, Toplu, Simetrik, Proporsiyon, Serbest formlar |
|
11 |
Mekanda Sınır Öğeleri: Malzeme, renk, Doku, düşey bileşenler, yatay bileşenler |
|
12 |
Mekan Yüzeylerinde Malzeme : Ahşap, plastik, taş, cam, tekstil |
|
13 |
Mekan-malzeme: Konut mekanlarındaki yüzeylerde kullanılan(domestik) malzemeler. |
|
14 |
Mekanda Akıllı Yüzeyler |
|
15 |
Örneklerin İncelenmesi |
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Francis DK Ching, 'Form- Space- Order(Çev: Sevgi Lökçe),YEM Yayınları |
|
|
2 |
Loos Adolf,' Mimarlık Üzerine', çev. Alp Tümertekin, Nihat Ünler, Janus yayıncılık, 2015 |
|
|
3 |
Brooker Graeme, Stone Sally,' İç Mekan Tasarımı Nedi'r, çev. Zeynep Yazıcıoğlu Halu, Yem yayın, 2011 |
|
|
4 |
Ünügür,M.,Hacıhasanoğlu,O.,Turgut,H.,(1997).Culture and Space in Home Environment, Globus-Dünya Basınevi, İstanbul. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Gereksinimlerini karşılayabilen mekanlar tasarlayabilmek |
1 |
1͵2 |
2 |
İç mekan tasarımlarını mekanın 'geçmiş' bağlamını koruyarak yada atıfta bulunarak oluşturabilmek |
5͵9 |
1͵2 |
3 |
Projelerinde mekan için doğru renk ve malzeme seçimi yapabilmek |
12͵18 |
1͵2 |
4 |
Mekan tanımı, kavramı ve tarihini anlatabilmek |
9͵13 |
1͵2 |
5 |
Verilen araştırma konularında hazırladıkları sunumlarla bilgileri derleme ,özetleme,yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisine sahip olabilmek |
2͵10 |
1͵2 |
6 |
Mezuniyet sonrasında hazırladıkları sunumları reel l ortamlarda sunabilecek ve projeleri için konsept ve bağlam oluşturmak için kulanabilecekler. |
11 |
1͵2 |