İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )

Ders Bilgileri

TÜRKİYE SERMAYE PİYASALARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
INF403 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Aslıhan YAVUZALP MARANGOZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders kapsamında ağırlıklı olarak dijital dünyada aktiv olan finansal ürün ve hizmetlerin, elle tutulabilir somut ürünlerden farklı olarak pazarlanması, bu hizmet ve ürünlerin pazar analizi, pazarlamadaki zaman ve mekan(uzamsal) eşleşmesi, banka ve sigorta sektörüne ait ürün ve hizmetlerin ekonomideki yeri ve öneminin kavratılması amaçlanmaktadır.
İçeriği Ürün-hizmet ayrımının yapılması, mal ve hizmet pazarlamasının farklı boyutları. Ürün pazarlaması ve ürün pazarlamasında 4P karması. Hizmet pazarlaması ve hizmet pazarlamasında 7P karması. Müşteri temelli pazarlama ve müşteri temlli pazarlamada 4C kavramı. Bankacılık ve finans sektöründe pazarlama ve önemi bankacılık pazarlama kanalları CRM-müşteri ilişkileri yönetimi. Sigortacılık ürün/hizmet pazarlaması ve ürün/hizmetlerin satış kanalları ve müşteriye satış sonrası hizmetler. Reasürans ve Bankasürans kavramının tanıtılması, bankacılıkta riskli müşteri- eksik bilgi hipotezi-limon piyasalar, sigorta pazarı sigortacılıkta pazarlama hizmetleri. Müşterinin ürün ve hizmet talep anatomisinin çıkarılması, müşteri veritabanı oluşturulması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama kavramlarını, pazalama karması olan 4P, 7P ve 4C konseptlerini, finansal ve sigorta hizmet ürünlerini ve satışına ait kavramları tanımlar
2 Alana ve bu alandaki pazarlama ve satışa yönelik becerilelerini geliştirir.
3 Bankacılık ve sigortacılık alanındaki ihtiyaçlara uygun model ve ürünler geliştirir
4 Müşteri ilişkileri yönetiminde yetkinlik kazanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama, hizmet ve ürün pazarlama kavramlarının tanımlanması Ders Anlatımı
2 Pazarlamada ürün-hizmet ve fiyat tutundurma karmaları Ders Anlatımı
3 Hizmet kavramının tanımı, özellikleri, türleri ve pazarlanması Ders Anlatımı
4 4C kavramının incelenmesi, Ürün ve hizmet pazarlaması ve farkları, 7P hizmet pazarlaması konsepti. Ders Anlatımı
5 Bankacılık ve sigortacılık sektöründe artan rekabet ve bu sektörlerde pazarlama kanalları Ders Anlatımı
6 Türkiye’de ve Dünya’da Bankacılık sektörünün gelişimi ve Bankacılık ürünlerinin pazarlanması- müşteri veürün doğrulaması- müşteriye satış sonrası destek Ders Anlatımı
7 Türkiye’de ve Dünya’da Bankacılık sektörü ve Bankacılık ürünlerinin pazarlanması – müşteri davranışlarının analizi ve müşteri türleri- müşterilerin risk eğilim analizleri Ders Anlatımı
8 Ara Sınav
9 Bankaların geçirdiği pazarlama aşamaları, ürün geliştirme, tutundurma, bankacılıkta Pazar ve hedef pazar, müşteri segmentleri Ders Anlatımı
10 Bankaların geçirdiği pazarlama aşamaları, ürün geliştirme, tutundurma, bankacılıkta Pazar ve hedef pazar, müşteri segmentleri Ders Anlatımı
11 Sigortacılık sektöründe pazarlama ve Bankasürans pazarlaması Ders Anlatımı
12 Bankacılık ve sigortacılık sektöründe alternatif dağıtım kanalları Ders Anlatımı
13 Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi, ilişkisel pazarlama, müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti Ders Anlatımı
14 Değer pazarlaması ve değer yaratma süreci Ders Anlatımı
15 Banka ve sigorta sektöründe örnek satış uygulamaları, kampanyalar ve reklamların incelenmesi. Ders Anlatımı
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 The Financial Services Marketing Handbook: Tactics and Techniques That Produce Results H EHRLICH E., FANELLI D.
2 Marketing Financial Services: Second Edition ESTELAMI H
3 Principles of Marketing KOTLER P
4 Value-Based Marketing DOYLE P

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama kavramlarını, pazalama karması olan 4P, 7P ve 4C konseptlerini, finansal ve sigorta hizmet ürünlerini ve satışına ait kavramları tanımlar 1͵2͵4͵8 1͵2
2 Alana ve bu alandaki pazarlama ve satışa yönelik becerilelerini geliştirir. 1͵2͵4͵8 1͵2
3 Bankacılık ve sigortacılık alanındaki ihtiyaçlara uygun model ve ürünler geliştirir 1͵2͵4͵8 1͵2
4 Müşteri ilişkileri yönetiminde yetkinlik kazanır 1͵2͵4͵8 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 15 15
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 3 7 21
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 25 25
16 Son Sınav 1 3 3
  150