Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd. Doç. Dr. Aslıhan YAVUZALP MARANGOZ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu ders kapsamında ağırlıklı olarak dijital dünyada aktiv olan finansal ürün ve hizmetlerin, elle tutulabilir somut ürünlerden farklı olarak pazarlanması, bu hizmet ve ürünlerin pazar analizi, pazarlamadaki zaman ve mekan(uzamsal) eşleşmesi, banka ve sigorta sektörüne ait ürün ve hizmetlerin ekonomideki yeri ve öneminin kavratılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği |
Ürün-hizmet ayrımının yapılması, mal ve hizmet pazarlamasının farklı boyutları.
Ürün pazarlaması ve ürün pazarlamasında 4P karması.
Hizmet pazarlaması ve hizmet pazarlamasında 7P karması.
Müşteri temelli pazarlama ve müşteri temlli pazarlamada 4C kavramı.
Bankacılık ve finans sektöründe pazarlama ve önemi bankacılık pazarlama kanalları
CRM-müşteri ilişkileri yönetimi.
Sigortacılık ürün/hizmet pazarlaması ve ürün/hizmetlerin satış kanalları ve müşteriye satış sonrası hizmetler.
Reasürans ve Bankasürans kavramının tanıtılması, bankacılıkta riskli müşteri- eksik bilgi hipotezi-limon piyasalar, sigorta pazarı sigortacılıkta pazarlama hizmetleri.
Müşterinin ürün ve hizmet talep anatomisinin çıkarılması, müşteri veritabanı oluşturulması. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama, hizmet ve ürün pazarlama kavramlarının tanımlanması |
Ders Anlatımı |
2 |
Pazarlamada ürün-hizmet ve fiyat tutundurma karmaları |
Ders Anlatımı |
3 |
Hizmet kavramının tanımı, özellikleri, türleri ve pazarlanması |
Ders Anlatımı |
4 |
4C kavramının incelenmesi, Ürün ve hizmet pazarlaması ve farkları, 7P hizmet pazarlaması konsepti. |
Ders Anlatımı |
5 |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe artan rekabet ve bu sektörlerde pazarlama kanalları |
Ders Anlatımı |
6 |
Türkiye’de ve Dünya’da Bankacılık sektörünün gelişimi ve Bankacılık ürünlerinin pazarlanması- müşteri veürün doğrulaması- müşteriye satış sonrası destek |
Ders Anlatımı |
7 |
Türkiye’de ve Dünya’da Bankacılık sektörü ve Bankacılık ürünlerinin pazarlanması – müşteri davranışlarının analizi ve müşteri türleri- müşterilerin risk eğilim analizleri |
Ders Anlatımı |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bankaların geçirdiği pazarlama aşamaları, ürün geliştirme, tutundurma, bankacılıkta Pazar ve hedef pazar, müşteri segmentleri |
Ders Anlatımı |
10 |
Bankaların geçirdiği pazarlama aşamaları, ürün geliştirme, tutundurma, bankacılıkta Pazar ve hedef pazar, müşteri segmentleri |
Ders Anlatımı |
11 |
Sigortacılık sektöründe pazarlama ve Bankasürans pazarlaması |
Ders Anlatımı |
12 |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe alternatif dağıtım kanalları |
Ders Anlatımı |
13 |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi, ilişkisel pazarlama, müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti |
Ders Anlatımı |
14 |
Değer pazarlaması ve değer yaratma süreci |
Ders Anlatımı |
15 |
Banka ve sigorta sektöründe örnek satış uygulamaları, kampanyalar ve reklamların incelenmesi. |
Ders Anlatımı |
16 |
Son Sınav |
|