İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR BECERİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
COM101 Güz 3 0 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Kenan ORÇANLI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere temel bilgisayar kullanma becerisi kazandırmaktır. Ders, Microsoft Windows ile birlikte Microsoft Office grubunun Word, Excel ve PowerPoint uygulamalarından oluşmaktadır.
İçeriği Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel bilgisayar terimlerini tanımlayabilecekler
2 Microsoft Word, Excel ve PowerPoint programlarını orta düzeyde kullanıyor olacaklar
3 Metin tabanlı belgeleri yaratıp düzenleyebilecekler
4 Hesaplamalar yapıp, veri düzenlemesi ve analizi yapabilmenin yanısıra tablolar oluşturabilecekler
5 Sunum dosyaları yaratıp, gelişmiş sunumlar hazırlayabilecekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve temel bilgisayar konuları Senkron (lms.toros.edu.tr)
2 Temel bilgisayar sorunları (Donanım ve yazılım uygulamaları) Senkron (lms.toros.edu.tr)
3 Microsoft Office temel bilgileri (Ofis programını çalıştırma, temel yenilikler, dosya sekmesi, şeritle çalışma, hızlı erişim araç çubuğu, klavye kısayollarıyla çalışma) Senkron (lms.toros.edu.tr)
4 Microsoft Office temel bilgileri (Başlarken, ofis programlarını özelleştirme) Senkron (lms.toros.edu.tr)
5 Microsoft Office Word (Başlarken, belge işleme, metin oluşturma ve düzenleme)) Senkron (lms.toros.edu.tr)
6 Microsoft Office Word (Biçimlendirme (Metin, paragraf ve belge biçimlendirme)) Senkron (lms.toros.edu.tr)
7 Microsoft Office Word (Şekil ekleme, tablo oluşturma ve düzenleme, belge kontrolü, gelişmiş özellikler) Senkron (lms.toros.edu.tr)
8 Ara Sınav (online) online yazılı sınav
9 Microsoft Office Excel (Başlarken, çalışma sayfası işlemleri, satır-sütun-hücre işlemleri, veri işlemleri, biçimlendirme) Senkron (lms.toros.edu.tr)
10 Microsoft Office Excel (Formüller ve işlevler) Senkron (lms.toros.edu.tr)
11 Microsoft Office Excel (Grafik işlemleri, veri analizi, nesne ekleme, çalışma kitabını kontrol etme) Senkron (lms.toros.edu.tr)
12 Microsoft Office Powerpoint (Başlarken, temel sunum işlemleri, metin ekleme ve biçimlendirme) Senkron (lms.toros.edu.tr)
13 Microsoft Office Powerpoint (Paragraf biçimlendirme, slayt işlemleri, tasarım, nesnelerle çalışma) Senkron (lms.toros.edu.tr)
14 Microsoft Office Powerpoint (Geçişler ve animasyonlar, slayt gösterisi, slayt kontrolü) Senkron (lms.toros.edu.tr)
15 Bilgisayarla ilgili diğer sorunlar ve genel inceleme Senkron (lms.toros.edu.tr)
16 Final Sınavı (Online) online yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Microsoft Office Professional 2013 Step by Step Yazarlar: Andrew Couch, Beth Melton, Echo Swinford, and Mark Dodge

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %20 Ara Sınav Ara Sınav
2 %20 Ödev Ödev
3 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel bilgisayar terimlerini tanımlayabilecekler 8 1͵2
2 Microsoft Word, Excel ve PowerPoint programlarını orta düzeyde kullanıyor olacaklar 8 1͵2
3 Metin tabanlı belgeleri yaratıp düzenleyebilecekler 8 1͵2
4 Hesaplamalar yapıp, veri düzenlemesi ve analizi yapabilmenin yanısıra tablolar oluşturabilecekler 4͵6͵8 1͵2
5 Sunum dosyaları yaratıp, gelişmiş sunumlar hazırlayabilecekler 8 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 1 1
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  146