İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )

Ders Bilgileri

MATEMATİK I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MAT103 Güz 3 0 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yard. Do. Dr. Cengiz Tunç
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin temel amacı, temel matematiksel teknik ve araçları öğrencilere kazandırmak, problemlere sistematik ve analitik olarak yaklaşabilmelerini sağlamaktır.
İçeriği Bu derste öncelikle cebir gözden geçirilecek, iktisat ve işletme uygulamaları çözülecektir. Sonra fonksiyonlar, grafikler, parabol, doğrusal denklemler, logarithma ve üslü ifadeler işlenecektir. Daha sonra matematiksel finans konularına değinilecektir. Son olarak da matris cebiri konusu işlenecektir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencileri cebir ve uygulamalarını öğrenmesi
2 Sosyal bilimlerdeki soruları matematiksel ifadelere dökmesi
3 Grafiklerin yorumlanmasını öğrenmesi
4 Temel matematik işlemlerini yapması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cebir Tekrar
2 Cebir Tekrar
3 Cebir Uygulamalar
4 Cebir Uygulamalar
5 Fonksiyonlar ve Grafikler
6 Fonksiyonlar ve Grafikler
7 Doğrular, Sistemler ve Parabol
8 Ara Sınav
9 Doğrular, Sistemler ve Parabol
10 Üslü ve Logaritmik Fonksiyonlar
11 Üslü ve Logaritmik Fonksiyonlar
12 Matematiksel Fİnans
13 Matematiksel Finans
14 Matrisler
15 Matrisler
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 • Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences,Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Prentice Hall, Boston, 2013.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencileri cebir ve uygulamalarını öğrenmesi 5
2 Sosyal bilimlerdeki soruları matematiksel ifadelere dökmesi
3 Grafiklerin yorumlanmasını öğrenmesi
4 Temel matematik işlemlerini yapması
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 15 15
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 5 5 25
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 21 21
16 Son Sınav 1 3 3
  150