İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Finans ( İngilizce )
Ders Bilgileri
MATEMATİK I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
MAT103 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
|
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yard. Do. Dr. Cengiz Tunç |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin temel amacı, temel matematiksel teknik ve araçları öğrencilere kazandırmak, problemlere sistematik ve analitik olarak yaklaşabilmelerini sağlamaktır.
|
İçeriği |
Bu derste öncelikle cebir gözden geçirilecek, iktisat ve işletme uygulamaları çözülecektir. Sonra fonksiyonlar, grafikler, parabol, doğrusal denklemler, logarithma ve üslü ifadeler işlenecektir. Daha sonra matematiksel finans konularına değinilecektir. Son olarak da matris cebiri konusu işlenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrencileri cebir ve uygulamalarını öğrenmesi |
2 |
Sosyal bilimlerdeki soruları matematiksel ifadelere dökmesi |
3 |
Grafiklerin yorumlanmasını öğrenmesi |
4 |
Temel matematik işlemlerini yapması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Cebir Tekrar |
|
2 |
Cebir Tekrar |
|
3 |
Cebir Uygulamalar |
|
4 |
Cebir Uygulamalar |
|
5 |
Fonksiyonlar ve Grafikler |
|
6 |
Fonksiyonlar ve Grafikler |
|
7 |
Doğrular, Sistemler ve Parabol |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Doğrular, Sistemler ve Parabol |
|
10 |
Üslü ve Logaritmik Fonksiyonlar |
|
11 |
Üslü ve Logaritmik Fonksiyonlar |
|
12 |
Matematiksel Fİnans |
|
13 |
Matematiksel Finans |
|
14 |
Matrisler |
|
15 |
Matrisler |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
• Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences,Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Prentice Hall, Boston, 2013. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrencileri cebir ve uygulamalarını öğrenmesi |
5 |
|
2 |
Sosyal bilimlerdeki soruları matematiksel ifadelere dökmesi |
|
|
3 |
Grafiklerin yorumlanmasını öğrenmesi |
|
|
4 |
Temel matematik işlemlerini yapması |
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
15 |
15 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
5 |
5 |
25 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
21 |
21 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
150 |