Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd.Doç.Dr.Nazife AKAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci kadının toplumsal konumundan kaynaklanan sorunlarını açıklayabilecek,üreme sisteminin fonksiyonlarını ,üreme sağlığı ,gebelik ve gebeliğe bağlı komplikasyonların önlenmesi ve farkedildiğinde tedavisi için yönlendirebilecek ,cinsel /üreme sağlığının önemini kavrayabilecek ,jinekolojik problemleri olan kadınları saptayabilecek ve hemşirelik bakımı planlayıp uygulayabilecektir. |
İçeriği |
Üreme ve kadın sağlığının önemi,Üreme sisteminin anatomisi ve fizyolojisi,Gebeliğin fizyolojisi,Gebelikte riskli durumlar,Doğum öncesi bakım,fetal sağlığın değerlendirilmesi,Normal ve riskli doğum,Aile planlaması,Kadın hayatının evreleri,Kanama bozuklukları,Üreme sisteminin yapısal ve fonksiyonel bozuklukları,Üreme sistemi benign ve malign tümörleri,Toplumsal cinsiyetin kadın sağlığına etkisi. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Kadının sağlığını etkileyen faktörleri tartışabilir. |
2 |
Kadın sağlığı hemşireliğinin rol ve işlevlerini tanımlayabilir. |
3 |
Cinsel /üreme sağlığı kavramının önemini tanımlayabilir, güvenli annelik kavramını açıklayabilir. |
4 |
Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar, toplumsal cinsiyetin kadın sağlığı üzerine etkisini analiz edebilir. |
5 |
Kadın sağlığına ilişkin etik sorunlarını tartışabilir. |
6 |
Kadın sağlığına yönelik disiplinlerarası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. |
7 |
Kadın sağlığına yönelik sorunların çözümü için uygun hemşirelik girişimlerini planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Üreme ve kadın sağlığının önemi |
Sunum ,tartışma. |
2 |
Üreme sisteminin anatomisi ve fizyolojisi |
Sunum ,tartışma. |
3 |
Gebeliğin fizyolojisi |
Sunum ,tartışma. |
4 |
Gebelikte riskli durumlar |
Sunum ,tartışma. |
5 |
Doğum öncesi bakım,fetal sağlığın değerlendirilmesi. |
Sunum ,tartışma. |
6 |
Normal ve riskli doğum |
Sunum ,tartışma. |
7 |
Ara sınavı |
|
8 |
Aile planlaması |
Sunum ,tartışma. |
9 |
Kadın hayatının evreleri |
Sunum ,tartışma. |
10 |
Kanama bozuklukları. |
Sunum ,tartışma. |
11 |
Üreme sisteminin yapısal ve fonksiyonel bozuklukları |
Sunum ,tartışma. |
12 |
Üreme sistemi benign tümörleri. |
Sunum ,tartışma. |
13 |
Üreme sistemi kanserleri. |
Sunum ,tartışma. |
14 |
Toplumsal cinsiyetin kadın sağlığına etkisi |
Sunum ,tartışma,grup çalışması |
15 |
Dersin değerlendirmesi |
Tartışma. |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Taşkın, L. 2009. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 8. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankar |
|
|
2 |
Türkiye Nüfus Ve Sağlık Araştırması, 2008. Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsü, Ankara. |
|
|
3 |
Crawford, J., Fraser, DM., Cooper, MA. 2009. Myles Text for Midwives. 15 th Edition, Elsevier Limited, London.
|
|
|
4 |
Murray, SS., McKinney, ES. 2006. Foundation of Maternal Newborn Nursing, Elseiver Inc., London. |
|
|
5 |
Lowdermilk, DL., Perry, ES. 2008. Maternity and Women’s Health Care, Mosby Inc., Philadelphia. |
|
|
6 |
Karanisoğlu H.,Yazıcı S., Yılmaz T. Doğum Öncesi Dönem ve Bakım.Nobel,2017. |
|
|
7 |
Ahsen Ş., Kavlak O . Kadın Sağlığı.Nobel 2015 |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Kadının sağlığını etkileyen faktörleri tartışabilir. |
1͵6͵11 |
1͵2 |
2 |
Kadın sağlığı hemşireliğinin rol ve işlevlerini tanımlayabilir. |
1͵3͵5͵6͵7 |
1͵2 |
3 |
Cinsel /üreme sağlığı kavramının önemini tanımlayabilir, güvenli annelik kavramını açıklayabilir. |
1͵3͵4͵5͵6͵7 |
1͵2 |
4 |
Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar, toplumsal cinsiyetin kadın sağlığı üzerine etkisini analiz edebilir. |
1͵5͵6͵7͵8͵10͵12 |
1͵2 |
5 |
Kadın sağlığına ilişkin etik sorunlarını tartışabilir. |
1͵5͵8͵10͵12 |
1͵2 |
6 |
Kadın sağlığına yönelik disiplinlerarası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. |
1͵4͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
7 |
Kadın sağlığına yönelik sorunların çözümü için uygun hemşirelik girişimlerini planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. |
1͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
1͵2 |