Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
FİZYOLOJİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM118 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr.Rezan Hatungil |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, insan vücudunu hücre-doku-organ,sistem bazında öğrenerek, bunların kendi arasındaki iletişimi ve çevreyle olan ilişkilerini analiz etmeyi amaçlar. |
İçeriği | İnsan vücudundaki organ ve sistemlerin fizyolojik özellikleri, fizyolojide temel kavramlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci, insan organizmasını |
2 | hücre-doku-organ-sistem yapılanmasını |
3 | canlılığı sürdüren çeşitli mekanizmaları |
4 | İnsanın fizyolojik bütün sistemlerini açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Hücre fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
2 | Kan fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
3 | Kas fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
4 | Sinir fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
7 | Sindirim sistemi ve metabolizma fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
8 | Boşaltım sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
9 | Endokrin sistem fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
10 | Duyu sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
11 | Bağışıklık sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
12 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
13 | Üreme sistemi fizyolojisi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
14 | . Vücut sıvıları ve elektrolitler | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
15 | Sınava Hazırlık | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek vaka çözümlemesi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Guyton A.C., Hall JE, Tıbbi Fizyoloji 2007 Nobel Kitapevi | ||
2 | . Anatomi ve Fizyoloji, Aktümsek, A., Nobel Yayıncılık, 2001 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci, insan organizmasını | 1 | 1͵2 |
2 | hücre-doku-organ-sistem yapılanmasını | 4͵5 | 1͵2 |
3 | canlılığı sürdüren çeşitli mekanizmaları | 6 | 1͵2 |
4 | İnsanın fizyolojik bütün sistemlerini açıklayabilir. | 7͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
60 |