Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
BEDEN DİLİ VE ETKİLİ İLETİŞİM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM116 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr.Nazife AKAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin iletişimde beden dilinin iletişimdeki önemini kavraması ,beden dilini doğru kullanma ve anlama becerilerinin geliştirmektir. |
İçeriği | Kültür ve kültürel farklılıkların beden diline etkisi,Baş hareketleri, ayak ve bacakların duruşu,Kol kavuşturmaları, jest ve mimikler,Dinleme,değerlendirme,eleştiri jestleri,Bacakların kullanışı ve oturma biçimleri,oturma düzenleri,Elin yüze ve bedene temas jestleri,Kişilerarası mesafe,kişisel alan,kişisel bölge ,güvenlik alanları,Yalan ,samimiyetsizlik,şüphe ve tereddüt,İşaret dili,Bazı önemli duygulara ait jest ve mimikler,Statü sembolleri,renklerin anlamları.İş görüşmelerinde beden dili kullanımında dikkat edilmesi gerekenler,Beden hareketlerini topluluk önünde kullanma becerilerini geliştirme çalışmaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Beden dilinin ne olduğu ve etkili iletişimi sağlamak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir. |
2 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. |
3 | Beden dili hareketlerini yorumlar |
4 | İletişimde beden dilinin önemini kavrar. |
5 | İşaret dili ile ilgili temel kavramları tartışabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kültür ve kültürel farklılıkların beden diline etkisi | Sunum ,tartışma |
2 | Baş hareketleri, ayak ve bacakların duruşu | Sunum ,tartışma |
3 | Kol kavuşturmaları , jest ve mimikler | Sunum ,tartışma |
4 | Dinleme,değerlendirme,eleştiri jestleri | Sunum ,tartışma |
5 | Bacakların kullanışı ve oturma biçimleri,oturma düzenleri | Sunum ,tartışma |
6 | Elin yüze ve bedene temas jestleri | Sunum ,tartışma |
7 | Ara sınavı | |
8 | Kişilerarası mesafe,kişisel alan,kişisel bölge ,güvenlik alanları, | Sunum ,tartışma |
9 | Yalan ,samimiyetsizlik,şüphe ve tereddüt | Sunum ,tartışma |
10 | İşaret dili | Sunum ,tartışma |
11 | Bazı önemli duygulara ait jest ve mimikler | Sunum ,tartışma |
12 | Statü sembolleri,renklerin anlamları. | Sunum ,tartışma |
13 | İş görüşmelerinde beden dili kullanımında dikkat edilmesi gerekenler | Sunum ,tartışma |
14 | Beden hareketlerini topluluk önünde kullanma becerilerini geliştirme çalışmaları | Drama |
15 | Tartışma | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Zuhal Baltaş,Acar, Bedenin Dili,Remzi Kitabevi2004 | ||
2 | Doğan Cüceloğlu, ,İnsan ve Davranışı,Remzi kitabevi, 2005 | ||
3 | Altıntaş,Ersin,Çamur,Devrim,Beden Dili Sözsüz iletişim,Aktüel yayınları,2005. | ||
4 | Ahmet Şerif İzgören (2009), Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Elma yayınevi. | ||
5 | James Judi, Beden Dili Olumlu İmaj Oluşturma, Alfa yayınları. | ||
6 | Ekman Paul (2012), Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın | ||
7 | Mesut Yazıcı İşaret dili eğitmeni (Mersin) | ||
8 | Deniz Erten .İşaret .Destek yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Beden dilinin ne olduğu ve etkili iletişimi sağlamak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir. | 1͵3͵5 | 1͵2 |
2 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. | 1͵3͵5͵6͵9͵10͵11 | 1͵2 |
3 | Beden dili hareketlerini yorumlar | 1͵3͵4͵5͵6͵11 | 1͵2 |
4 | İletişimde beden dilinin önemini kavrar. | 2͵6͵7͵8͵9͵11͵12 | 1͵2 |
5 | İşaret dili ile ilgili temel kavramları tartışabilir. | 1͵5͵9͵10͵11͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |