Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
FİZYOLOJİ I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM119 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr Rezan Hatungil |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | YOK |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenci vücudu sistemler halinde inceleyerek sistemlerin işlevlerini ve bunları düzenleyen mekanizmaları kavrayarak normal süreçleri tanımlayabilir ve patolojik süreçleri tanıyabilir hale gelir. |
İçeriği | Hücre fizyolojisi, kan hücreleri ve işlevleri, kas fizyolojisi, dolaşım sistemi, solunum sistemi fizyolojisi, boşaltım sistemi fizyolojisi,Periferik ve merkezisiniir sistemi fizyolojisi, refleks, duyu fizyolojisi fizyolojisi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Vücut sıvılarındaki homeodinamizmi , hücre membrandan taşınma ilkeleri |
2 | İskelet kası, düz kas ve kalp kasının uyarılma ve kasılma mekanizmalarını tanımlar. |
3 | Basınç, arteriyel ve venöz sistemlerin işlevlerini, kan akımının denetiminin hangi yollarla sağlandığını, kalp debisinin kontrolündeki mekanizmaları tanımlayabilir. |
4 | kanın görevleri, koagülasyon mekanizmaları ve kan gruplarını tanımlayabilir. |
5 | Solunum sisteminin işlevleri, değişik koşullarda regülasyonu, solunum anomalileri tanımlanabilir. |
6 | Merkezi ve periferik sinir sisteminin temel ilkelerini, sinapsları, merkezi sinir sistemi düzeylerini, sinaptik iletinin özgün niteliklerini tanımlayabilir. |
7 | Böbreğin fonksiyonları, vücut sıvılarının hacim ve içeriğinin düzenlenmesi asid-daz dengesinin düzenlenmesini tanımlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Hucre | Anlatım |
2 | Uyarilabilen dokular, KAS | Anlatım |
3 | Sinir Sistemi (merkezi ve periferik | Anlatım |
4 | Otonom sinir sistemi | Anlatım |
5 | Yazili sinav | Anlatım |
6 | Kan | Anlatım |
7 | Dolasim | Anlatım |
8 | solunum | Anlatım |
9 | Uriner sistem | Anlatım |
10 | Yazili sinac | |
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Guyton, C.A., Hall, E.J. 2007. Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp, İstanbul. | ||
2 | Ganong, W.F., 2002. Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp, İstanbul. | ||
3 | Carol Mattson Port. Pathophysiology. Fift edition. Lippincot |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Vücut sıvılarındaki homeodinamizmi , hücre membrandan taşınma ilkeleri | 2 | 1͵2 |
2 | İskelet kası, düz kas ve kalp kasının uyarılma ve kasılma mekanizmalarını tanımlar. | 2 | 1͵2 |
3 | Basınç, arteriyel ve venöz sistemlerin işlevlerini, kan akımının denetiminin hangi yollarla sağlandığını, kalp debisinin kontrolündeki mekanizmaları tanımlayabilir. | 2 | 1͵2 |
4 | kanın görevleri, koagülasyon mekanizmaları ve kan gruplarını tanımlayabilir. | 2 | 1͵2 |
5 | Solunum sisteminin işlevleri, değişik koşullarda regülasyonu, solunum anomalileri tanımlanabilir. | 2 | 1͵2 |
6 | Merkezi ve periferik sinir sisteminin temel ilkelerini, sinapsları, merkezi sinir sistemi düzeylerini, sinaptik iletinin özgün niteliklerini tanımlayabilir. | 2 | 1͵2 |
7 | Böbreğin fonksiyonları, vücut sıvılarının hacim ve içeriğinin düzenlenmesi asid-daz dengesinin düzenlenmesini tanımlayabilir. | 2 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
70 |