Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
BİYOİSTATİSTİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM302 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Ü. Serkan Taş |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Biyoistatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır. |
İçeriği | Analitik düşünebilme, neden-sonuç ilişkisini çıkarmaya odaklı sorgulayabilme, sonuçları yorumlayabilme, çok yönlü düşünebilme ve anadilini etkili ve akıcı kullanabilme |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilimsel araştırma sürecine esas olmak üzere İstatistik Metodolojisinin temel evrelerini betimleyebilecektir. |
2 | Tanımlayıcı İstatistik tekniklerini uygular. |
3 | Problem çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisini geliştirecektir |
4 | İstatistik paket program kullanımında bir ilk yaklaşım kazanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik | |
2 | Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi | |
3 | Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar | |
4 | Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar | |
5 | Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri | |
6 | tanımlayıcı İstatistik : Problem Çözümüi | |
7 | Normal Dağılım ve Özellikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları | |
10 | Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini | |
11 | Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini | |
12 | Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini | |
13 | İstatistik İlişki Analizine Giriş – Korelasyon ve Regresyon Analizi – Pearson ve Spearman Korelasyon Katsayıları | |
14 | Korelasyon ve Regresyon Analizi (devamı): Regresyon Denklemiyle Tahmin – Problem Çözümü | |
15 | . Genel Tekrar | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | R. Dişçi, Temel ve Klinik BİYOİSTATİSTİK, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul 2011. | ||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma sürecine esas olmak üzere İstatistik Metodolojisinin temel evrelerini betimleyebilecektir. | 10 | 1͵2 |
2 | Tanımlayıcı İstatistik tekniklerini uygular. | 6 | 1͵2 |
3 | Problem çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisini geliştirecektir | 10 | 1͵2 |
4 | İstatistik paket program kullanımında bir ilk yaklaşım kazanır. | 12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 10 | 50 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
158 |