Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM306 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çocukluk yaş grubunda rastlanabilecek respiratuvar, gastrointestinal, ürogenital sisteme ait doğumsal ve edinsel hastalıklar ile baş boyun patolojileri başta olmak üzere çeşitli cerrahi konularda stajyerlere pratisyen ve koruyucu hekimlik ehliyeti verebilecek yeterli teorik ve uygulamalı eğitim vermektir. Bu sistemlere ait olabilecek acil durumlarda gerekli müdahaleyi azami şekilde yapabilecek ve gerekli tedbirleri alarak uygun şartlarda hastanın ya da hastaların naklini sağlayabilecek beceriye kavuşturmaktır. |
İçeriği | Çocukluk çağı travmalarının özellikleri ve travmalı çocuğa yaklaşım, inguinoskrotal patolojilerin tanı ve tedavileri, akut karın ve gatrointestinal sistem kanamalarına yaklaşım, yenidoğanda solunum sıkıntısının cerrahi nedenleri ve doğumsal ösofagus ve diyafram patolojileri, yenidoğanın gastrointestinal obstrüksiyonları ve karaciğer ve safra yolları hastalıkları, doğumsal karın duvarı defektleri, çocukluk çağı tümörleri, çocukların doğumsal obstrüktif üropatileri ve veziko üreteral reflü. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Solunumsal ve gastrointestinal doğumsal anomalileri tanır |
2 | Çocukluk çağına özgü tümörleri tanır |
3 | Çalışma ekibi, hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Hasta ve hasta yakınlarına doğru, yeterli ve anlaşılır bilgi verir |
4 | Çocuklarda sık görülen cerrahi hastalıkları tanımlar ve hemşirelik uygulamalarını yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çocukluk çağı travmaları ve travmalı çocuğa yaklaşım | |
2 | akut karın, | |
3 | çocuklarda gastrointestinal kanamalar, | |
4 | konjenital obstrüktif üropatiler | |
5 | Vezikoüreteral reflü, | |
6 | gastroözofageal reflü ve pilorstenozu | |
7 | kostik özofagus yanıkları, | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğumsal karın duvarı defektleri, | |
10 | yenidoğanda cerrahi solunum sıkıntısı nedenleri, | |
11 | konjenital özofagus ve diyafragma | |
12 | yenidoğanda gastrointestinal obstrüksiyonlar, | |
13 | karaciğer ve safra yollarının cerrahi hastalıkları, | |
14 | çocukluk çağı solid tümörler, | |
15 | yenidoğanda gastrointestinal obstrüksiyonlar | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bebek ve Çocukların Cerrahi ve Ürolojik hastalıkları; Can Başaklar. Palme Yayıncılık, 2006 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Solunumsal ve gastrointestinal doğumsal anomalileri tanır | 1͵7͵10͵13 | 1͵2 |
2 | Çocukluk çağına özgü tümörleri tanır | 1͵3͵4͵7͵10 | 1͵2 |
3 | Çalışma ekibi, hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Hasta ve hasta yakınlarına doğru, yeterli ve anlaşılır bilgi verir | 4͵7͵13 | 1͵2 |
4 | Çocuklarda sık görülen cerrahi hastalıkları tanımlar ve hemşirelik uygulamalarını yapar. | 2͵3͵6͵7 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
60 |