Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
EPİDEMİYOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM303 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Servet Özgür |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilere epidemiyoloji, hastalıklarla savaş konusunda bilgi verir ve onları bu konulara aşina haline getirir. |
İçeriği | Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, stratejileri, kullanılma alanları SAĞLIK VE HASTALIKLA İLGİLİ OLAYLARIN BETİMLENMESİ SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ EPİDEMİYOLOJİ VE KORUNMA EPİDEMİYOLOJİDE NEDENSELLİK (NEDEN) KAVRAMI SALGINLARIN EPİDEMİYOLOJİK OLARAK İNCELENMESİ HASTALIKLARLA SAVAŞ |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımını açıklar. |
2 | Epidemiyolojik yöntemleri tanımlar. |
3 | Epidemiyolojik yöntemlerin yararlarını açıklar. |
4 | Hastalık ve sağlıkla ilgili olayların dağılımlarını belirleme bilgisine sahip olur |
5 | Epidemiyolojideki neden-sonuç ilişkisini ve nedensellik faktörlerini açıklar. |
6 | Salgınların epidemiyolojik olarak incelenmesi konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | EPİDEMİYOLOJİYE GİRİŞ: Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, stratejileri, kullanılma alanları -I | Ders slaytları ve anlatım |
2 | EPİDEMİYOLOJİYE GİRİŞ: Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, stratejileri, kullanılma alanları -II | Ders slaytları ve anlatım |
3 | SAĞLIK VE HASTALIKLA İLGİLİ OLAYLARIN BETİMLENMESİ | Ders slaytları ve anlatım |
4 | SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ : EPİDEMİYOLOJİDE KULLANILAN ÖLÇÜTLER -I | Ders slaytları ve anlatım |
5 | SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ : EPİDEMİYOLOJİDE KULLANILAN ÖLÇÜTLER -II | Ders slaytları ve anlatım |
6 | TOPLUMUN DEMOGRAFİK YAPISININ İNCELENMESİ | Ders slaytları ve anlatım |
7 | EPİDEMİYOLOJİ VE KORUNMA | Ders slaytları ve anlatım |
8 | Ara sınav haftası | |
9 | EPİDEMİYOLOJİDE NEDENSELLİK (NEDEN) KAVRAMI | Ders slaytları ve anlatım |
10 | SALGINLARIN EPİDEMİYOLOJİK OLARAK İNCELENMESİ | Ders slaytları ve anlatım |
11 | AKUT SOLUNUM YOLU ENFEKSİYONLARI ( ASYE ) İLE SAVAŞ | Ders slaytları ve anlatım |
12 | İSHALLİ HASTALIKLARLA SAVAŞ | Ders slaytları ve anlatım |
13 | KRONİK HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ VE KRONİK HASTALIKLARLA SAVAŞ -I | Ders slaytları ve anlatım |
14 | KRONİK HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ VE KRONİK HASTALIKLARLA SAVAŞ -II | Ders slaytları ve anlatım |
15 | KRONİK HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ VE KRONİK HASTALIKLARLA SAVAŞ -III | Ders slaytları ve anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | MacMahon B. and D. Trichopoulos., 1996.Epidemiology: Principles and Methods, Lippincott Williams & Wilkins, 2nd Ed. | ||
2 | Beaglehole R., R. Bonita and T. Kjellström., 2006. Basic Epidemiology, WHO. 2nd Edition. | ||
3 | Özgür S., 2012. Halk Sağlığı Ders Kitabı, basılmamış döküman. | ||
4 | Last, JM., RB Wallace., 1992. Maxcy-Rosenau-Last Public Health and Preventive Medicine, Appleton&Lange. 13th Ed. | ||
5 | Greenberg, RS., SR Daniels, WD Flanders, JW Eley, and JR Boring, 1993. Medical Epidemiology, A Lange Medical Book. 1st Ed. | ||
6 | Tezcan, Sabahat. Epidemiyoloji- Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara,1992. s: 252 | ||
7 | Arı, A., 1982 Enfeksiyon Hastalıkları Epidemiyolojisi, Hacettepe Üniversitesi Toplum Hekimliği Bölümü, Yayın No: 19 | ||
8 | Tuncer, A., 1982. Toplum Sağlığında İnfeksiyon Hastalıkları ve Korunma, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A-43. | ||
9 | Güler Ç., Akın, L., 2006. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. | ||
10 | Özgür, S. Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, İstanbul, 2009. ISBN: 978-975-227-229-8. s.151 | ||
11 | Barker, D.J.P. Pratik Epidemiyoloji. Çev.: Münevver Bertan ve Sabahat Tezcan, 2. Baskı, Hacettepe Üniversitesi-Dünya Sağlık Örgütü Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No: 1, Ankara, 1979. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımını açıklar. | 4͵5͵6͵7͵8͵9͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Epidemiyolojik yöntemleri tanımlar. | 4͵6͵7͵8͵9͵10͵12͵14͵15 | 1͵2 |
3 | Epidemiyolojik yöntemlerin yararlarını açıklar. | 4͵5͵6͵7͵8͵9͵12͵13͵14͵15 | 1͵2 |
4 | Hastalık ve sağlıkla ilgili olayların dağılımlarını belirleme bilgisine sahip olur | 4͵5͵6͵7͵8͵9͵12͵13͵14͵15 | 1͵2 |
5 | Epidemiyolojideki neden-sonuç ilişkisini ve nedensellik faktörlerini açıklar. | 4͵5͵6͵7͵8͵9͵12͵13͵14͵15 | 1͵2 |
6 | Salgınların epidemiyolojik olarak incelenmesi konusunda bilgi sahibi olur. | 4͵5͵6͵7͵8͵9͵12͵13͵14͵15 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 5 | 15 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
119 |