Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM305 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Demet AKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin, uygulama alanındaki sorunların çözülmesi ve yeniliklerin kazandırılması için bilimsel araştırma yapmalarını sağlamak ve birey ve bireyin sağlığını etkileyebilecek her türlü değişim ve gelişmelere karşı duyarlı olmasını sağlamak |
İçeriği | Hemşireliğe bilimsel yaklaşım, bilimsel araştırma yöntemleri ve özellikleri, bir araştırmanın planlanması, uygulanması ve raporlanması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Araştırmaların hemşirelik bilimindeki önemin açıklar |
2 | Bilimsel araştırmayı raporlayabilir |
3 | Hemşirelik mesleğinde bilimsel yaklaşımı araştırma sürecine göre uygulayabilir |
4 | Araştırma sürecinde etik ilkelere uyar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Hemşirelikte Bilimsel Yaklaşım | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
2 | Araştırma Türleri – Nicel (Kantitatif) Araştırmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
3 | Araştırma Türleri – Nitel (Kalitatif) Araştırmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
4 | Araştırma konusunun seçimi, problemi belirleme, hipotez kurma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
5 | Kaynak taraması ve toplanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
6 | Veri toplama yöntem, teknik ve araçları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
7 | Anket hazırlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri toplama araçlarının niteliği | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
10 | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
11 | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
12 | Araştırma raporunu hazırlama 2 ( Gereç ve Yöntem) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
13 | Araştırma raporunu hazırlama 3 (Bulgular ve Tartışma, Sonuç ve Öneriler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
14 | Araştırma raporunu hazırlama 4 (Kaynak Yazımı) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
15 | Araştırma raporunun yazım ilkeleri, etik yaklaşım | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Erefe, İ., Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri, Odak Ofset Matbaacılık, 2012 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Araştırmaların hemşirelik bilimindeki önemin açıklar | 3 | 1͵2 |
2 | Bilimsel araştırmayı raporlayabilir | 10 | 1͵2 |
3 | Hemşirelik mesleğinde bilimsel yaklaşımı araştırma sürecine göre uygulayabilir | 3͵7͵9͵10 | 1͵2 |
4 | Araştırma sürecinde etik ilkelere uyar | 9͵10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 5 | 10 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 12 | 12 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
120 |