Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM325 | Güz | 5 | 8 | 9 | 12 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Özlem Uzun |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | - |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Psikiyatri hemşireliğinin temel ilke ve kavramlarını, ortaya çıkan davranış bozukluklarını tanımlayabilen, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik kazanılan bilgi, beceri ve tutumları etkin biçimde kullanacak hemşireler yetiştirmektir. |
İçeriği | Psikiyatri hemşireliğinin temel ilke ve kavramlarını, ortaya çıkan davranış bozukluklarını tanımlayabilen, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik kazanılan bilgi, beceri ve tutumları etkin biçimde kullanacak hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ülkemizdeki ruh sağlığı problemlerini tanımlama ,,,, |
2 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşirenin rol ve işlevlerini açıklama |
3 | Toplum içindeki ruhsal yönden riskli bireyleri tanımlama |
4 | Ruhsal problemlerin toplum ve aile üzerindeki etkisinin farkında olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığı kavramı, Ruh sağlığı hemşireliği, tarihçesi, amaç inanç ve işlev ve tarihsel gelişimi | slayt bilgisayar |
2 | Ruh Sağlığı yerinde olan bireyin özellikleri, psikiyatride görüşme teknikleri, Tedavi edici ortam | slayt bilgisayar |
3 | Terapötik iletişim ve hemşire, savunma mekanizmaları, kişilik gelişim kuramları, | slayt bilgisayar |
4 | Kişilik bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları, çocuk gelişim dönemleri | slayt bilgisayar |
5 | Çocuk ve ergenlik dönemi ruhsal bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı KLP (konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi) | slayt bilgisayar |
6 | Psikosomatık bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı, Organik ruhsal bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı | slayt bilgisayar |
7 | VİZE HAFTASI | slayt bilgisayar |
8 | Anklsiyete somataform ve disosyatif bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı VAKA TARTIŞMASI | slayt bilgisayar |
9 | Duygudurum bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı. psikoz ve hemşirelik yaklaşımı VAKA ANALİZİ | slayt bilgisayar |
10 | Cinsel işlev bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı | slayt bilgisayar |
11 | Madde kullanım bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı | slayt bilgisayar |
12 | Psikiyatrik hastalıklarda tedavi yöntemleri | slayt bilgisayar |
13 | VAKA TARTIŞMASI | slayt bilgisayar |
14 | VAKA TARTIŞMASI | |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Isaacs A.: Mental Health and Psychiatric Nursing. 3rd Ed. Lippincott Company, Philadelphia, 2001. Barry PD.:Mental Health and Mental Illness. Lippincott Company, Philadelphia, 2002. Öztürk O.: Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Feryal Matbaacılık, Ankara,2004. Kaplan & Sadock.Klinik: Psikiyatri, Çev: Aydın H, Bozkurt A. Güneş Kitabevi, İstanbul, 2005. Yüksel N. Ruhsal Hastalıklar,3. baskı, Özyurt Yayıncılık, Ankara, 2006. Varcarolis E.: Manual of Psychiatrıc Nursing Care Planning. Saunders, |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizdeki ruh sağlığı problemlerini tanımlama ,,,, | 1͵4 | 1͵2 |
2 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşirenin rol ve işlevlerini açıklama | 1͵3͵4 | 1͵2 |
3 | Toplum içindeki ruhsal yönden riskli bireyleri tanımlama | 1͵4͵5 | 1͵2 |
4 | Ruhsal problemlerin toplum ve aile üzerindeki etkisinin farkında olma | 2͵4͵7 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 13 | 182 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 6 | 3 | 18 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
270 |