Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik

Ders Bilgileri

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
OPS219 Güz 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Uygulamada karşılaşılan marka stratejilerinin kavranması, markalaşma kurallarının öğrenilmesi, marka imajı, konumlandırma kavramlarının öğrenilmesi ve marka tescili ve hukuksal koruma konularında bilgilendirme
İçeriği Marka ve markalaşma, marka stratejileri, marka imajı ve konumlandırma, markalama kuralları ve marka ile ilgili hukuksal düzenlemeler konularında gerekli bilgi, örnek ve uygulamalar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemini kavramak
2 Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kurallarını kavramak
3 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekillerini kavramak
4 Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavramak
5 Marka tescili ve hukuksal koruma ile ilgili gerekli bilgileri edinme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Ortaya Çıkışı, Yeni Ekonomide Müşteri Çeşitleri ve Evreleri Anlatım, Sunum, Tartışma
2 Müşteri İlişkileri Kavramı Ve Özellikleri Anlatım, Sunum, Tartışma
3 Müşteri İlişkilerinde Yeni Boyutlar, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği Anlatım, Sunum, Tartışma
4 E-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım, Sunum, Tartışma
5 Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları, Yenilikleri ve Yararları Anlatım, Sunum, Tartışma
6 Müşterilerle İletişim Reaktif Yaklaşım - Proaktif Yaklaşım Anlatım, Sunum, Tartışma
7 Müşteri Hizmetleri: Müşteri Hizmetleri Kavramı, Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Hizmet Sistemleri Anlatım, Sunum, Tartışma
8 Ara Sınav Öğrenci Ödev Sunumları
9 Müşteriyi Kazanma Ve Elde Tutma Stratejileri Anlatım, Sunum, Tartışma
10 Müşteri İlişkileri Yönetiminin 5 Bölgesi Anlatım, Sunum, Tartışma
11 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tetikleyici Unsurları, MİY’de Çapraz Satış Yönetimi Anlatım, Sunum, Tartışma
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi Projelerinin Başarılı Olabilmesi İçin Gerekli İş İhtiyaçlarının Belirlenmesi Anlatım, Sunum, Tartışma
13 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Anlatım, Sunum, Tartışma
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Ve MİY Neden İşe Yaramıyor? Anlatım, Sunum, Tartışma
15 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Ve MİY Neden İşe Yaramıyor? Anlatım, Sunum, Tartışma
16 Son Sınav Yazılı

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemini kavramak 7͵8 1
2 Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kurallarını kavramak 7͵8͵10 1
3 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekillerini kavramak 7͵8͵10 1͵2
4 Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavramak 7͵8͵10 2
5 Marka tescili ve hukuksal koruma ile ilgili gerekli bilgileri edinme 7͵8͵10 2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  60