Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik

Ders Bilgileri

OPTİSYENLİK II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
OPS122 Bahar 2 2 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) AKIN ABA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin desantrasyon kavramını öğrenip yatay ve dikey merkezleme yaparak gözlükleri yapmak, reçete yazım kuralları sayesinde sehven yapılmış hataları fark edebilmek, gerekli olduğu zamanlarda transpoze yapmak, öğrendiği cam grupları sayesinde hastaya ne kadar sgk indirimi yapacağını bilmek. Mağazaya gelen hastalara uv nin ne olduğundan bahsedip zararlarından bahsedecek kadar bilgiye sahip olmak, asferik lensleri sferik lenslerden ayırt eden özellikleri bilmek.
İçeriği Desantrasyon ve çerçeve ölçüleri, transpoze, cam grupları, reçete yazım kuralları, asferik lensler, yüksek indisli indisler, uv

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrendiği desantrasyon kavramı sayesinde yatay ve dikey merkezleme yaparak gözlükleri yapmak
2 Reçetede sehven yapılan hataları fark eder
3 İhtiyaç duyduğunda transpoze yapar, hastalarına verdiği bütün camları gruplandırabilir.
4 UV nin zararlarını hastalarına anlatabilir, hangi durumlarda asferik ve yüksek indisli lensleri hastalara tavsiye etmesi gerektiğini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Metal çerçevelere göre el taşında cam kesimi Gösterip yaptırma
2 Metal çerçevelere göre el taşında cam kesimi Gösterip yaptırma
3 Metal çerçevelere göre el taşında cam kesimi Gösterip yaptırma
4 Desantrasyon, prizmatik etki, çerçeve ölçüleri Anlatım, soru-cevap
5 Odak ölçülerine göre el taşında metal çerçeveler için el taşında cam kesimi Gösterip yaptırma
6 Odak ölçülerine göre el taşında metal çerçeveler için el taşında cam kesimi Gösterip yaptırma
7 Transpoze Anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav Yazılı
9 Transpoze Anlatım, soru-cevap
10 Cam grupları Anlatım, soru-cevap
11 Reçete yazım kuralları Anlatım, soru-cevap
12 Asferik Lensler Anlatım, soru-cevap
13 Yüksek indisli lensler Anlatım, soru-cevap
14 UV Anlatım, soru-cevap
15 Son Sınav Yazılı
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Gözlükçülük Kitabı ve MSKÜ ders notları Ecz. Taylan KÜÇÜKER

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrendiği desantrasyon kavramı sayesinde yatay ve dikey merkezleme yaparak gözlükleri yapmak 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 1
2 Reçetede sehven yapılan hataları fark eder 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 1
3 İhtiyaç duyduğunda transpoze yapar, hastalarına verdiği bütün camları gruplandırabilir. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 1͵2
4 UV nin zararlarını hastalarına anlatabilir, hangi durumlarda asferik ve yüksek indisli lensleri hastalara tavsiye etmesi gerektiğini bilir. 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 1 28 28
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  134