Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik
Ders Bilgileri
OPTİSYENLİK II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
OPS122 |
Bahar |
2 |
2 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
AKIN ABA |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencilerin desantrasyon kavramını öğrenip yatay ve dikey merkezleme yaparak gözlükleri yapmak, reçete yazım kuralları sayesinde sehven yapılmış hataları fark edebilmek, gerekli olduğu zamanlarda transpoze yapmak, öğrendiği cam grupları sayesinde hastaya ne kadar sgk indirimi yapacağını bilmek. Mağazaya gelen hastalara uv nin ne olduğundan bahsedip zararlarından bahsedecek kadar bilgiye sahip olmak, asferik lensleri sferik lenslerden ayırt eden özellikleri bilmek. |
İçeriği |
Desantrasyon ve çerçeve ölçüleri, transpoze, cam grupları, reçete yazım kuralları, asferik lensler, yüksek indisli indisler, uv |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrendiği desantrasyon kavramı sayesinde yatay ve dikey merkezleme yaparak gözlükleri yapmak |
2 |
Reçetede sehven yapılan hataları fark eder |
3 |
İhtiyaç duyduğunda transpoze yapar, hastalarına verdiği bütün camları gruplandırabilir. |
4 |
UV nin zararlarını hastalarına anlatabilir, hangi durumlarda asferik ve yüksek indisli lensleri hastalara tavsiye etmesi gerektiğini bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Metal çerçevelere göre el taşında cam kesimi |
Gösterip yaptırma |
2 |
Metal çerçevelere göre el taşında cam kesimi |
Gösterip yaptırma |
3 |
Metal çerçevelere göre el taşında cam kesimi |
Gösterip yaptırma |
4 |
Desantrasyon, prizmatik etki, çerçeve ölçüleri |
Anlatım, soru-cevap |
5 |
Odak ölçülerine göre el taşında metal çerçeveler için el taşında cam kesimi |
Gösterip yaptırma |
6 |
Odak ölçülerine göre el taşında metal çerçeveler için el taşında cam kesimi |
Gösterip yaptırma |
7 |
Transpoze |
Anlatım, soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
Yazılı |
9 |
Transpoze |
Anlatım, soru-cevap |
10 |
Cam grupları |
Anlatım, soru-cevap |
11 |
Reçete yazım kuralları |
Anlatım, soru-cevap |
12 |
Asferik Lensler |
Anlatım, soru-cevap |
13 |
Yüksek indisli lensler |
Anlatım, soru-cevap |
14 |
UV |
Anlatım, soru-cevap |
15 |
Son Sınav |
Yazılı |
16 |
|
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Gözlükçülük Kitabı ve MSKÜ ders notları |
Ecz. Taylan KÜÇÜKER |
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrendiği desantrasyon kavramı sayesinde yatay ve dikey merkezleme yaparak gözlükleri yapmak |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 |
1 |
2 |
Reçetede sehven yapılan hataları fark eder |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 |
1 |
3 |
İhtiyaç duyduğunda transpoze yapar, hastalarına verdiği bütün camları gruplandırabilir. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 |
1͵2 |
4 |
UV nin zararlarını hastalarına anlatabilir, hangi durumlarda asferik ve yüksek indisli lensleri hastalara tavsiye etmesi gerektiğini bilir. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵16 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
1 |
2 |
2 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
1 |
28 |
28 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
134 |