Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik
Ders Bilgileri
OPTİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
OPS124 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Birsen KESİK ZEYREK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Işık,yansıma,kırılma, girişim, aynalar ve mercekler gibi birçok konuda bilgi sahibi olmak. |
İçeriği | Işığın Doğası, Işığın dalga modeli, dalgaboyu, frekans, elektromagnetik spektrum. Işığın tanecik modeli. Işığın Bir Ortamda Yayılması, Aynalarda Görüntü Oluşumu, Küresel Kırıcı Yüzeyler, Mercekler, Optik Sistemler, Görüntü Kusurları (Aberasyon), Işığın Girişimi, Işığın Kırınımı (Difraksiyon), Işık Dalgalarının Polarizasyonu. Işık şiddetinin ölçülmesi. Kırılma Yasası. Odak uzaklığının belirlenmesi. Çukur ve tümsek aynalar. Optik aletler. Bileşik mikroskop. Mikroskopla kalınlık ölçümü. Işığın polarizasyonu. Newton halkaları. Prizmanın dağılımı ve çözme gücü. Tek ve çift yarıkta girişim. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Işığın Doğasını tanımlayabilme |
2 | Işığın Bir Ortamda Yayılmasını öğrenebilme |
3 | . Aynalarda Görüntü oluşumunu tanımlayabilme |
4 | Mercekleri tanımlayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Işığın Doğası, Işığın dalga modeli, | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
2 | Dalgaboyu, Frekans, Elektromagnetik spektrum | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
3 | Işığın tanecik modeli, Işığın Bir Ortamda Yayılması, | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
4 | Aynalarda Görüntü Oluşumu, | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
5 | Küresel Kırıcı Yüzeyler, Mercekler, Optik Sistemler, | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
6 | Görüntü Kusurları (Aberasyon), Işığın Girişimi, Işığın Kırınımı (Difraksiyon), | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
7 | Işık Dalgalarının Polarizasyonu. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı |
9 | Işık şiddetinin ölçülmesi. Kırılma Yasası. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
10 | Odak uzaklığının belirlenmesi. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
11 | Çukur ve tümsek aynalar. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
12 | Optik aletler. Bileşik mikroskop. Mikroskopla kalınlık ölçümü. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
13 | Işığın polarizasyonu. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
14 | Newton halkaları. Prizmanın dağılımı ve çözme gücü. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
15 | Tek ve çift yarıkta girişim. | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Soru, Cevap |
16 | Son Sınav | Yazılı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders Sunumları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Işığın Doğasını tanımlayabilme | 7͵8͵11 | 1 |
2 | Işığın Bir Ortamda Yayılmasını öğrenebilme | 7͵10͵12 | 1 |
3 | . Aynalarda Görüntü oluşumunu tanımlayabilme | 11͵12͵14 | 2 |
4 | Mercekleri tanımlayabilme | 10͵12͵14 | 2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 14 | 2 | 28 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |