İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MAN409 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan Yavuzalp Marangoz
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar -
Staj Durumu Yok
Amacı uluslar arası pazarlamanın temel konularını güncel örnek olaylarla açıklamaktır.
İçeriği Uluslararası pazarlara giriş nedenleri, süreci, uluslararası pazarlama karması elemanları, pazarlara giriş şekilleri, stratejiler gibi konular açıklanmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Uluslar arası Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 uluslar arası pazarlara giriş şekilleri ve bu pazarlarda uygulanacak pazarlama karması elemanları stratejilerine (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) hakim olur
3 marka stratejileri, uluslararası tüketici davranışları gibi konuları değerlendirebilir.
4 Uluslararası pazarlama konusunda uygulama örnekleri vermek
5 Uluslararası pazarlama sürecini analiz edebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı,gelişimi Ders anlatımı
2 "Uluslararası Pazarlama kavramı,Uluslararası Pazarlamaya Giriş Nedenleri, Uluslararası Pazarlamaya Giriş Stratejileri Pazarlama çevresi, stratejik pazarlama planlaması" Ders anlatımı
3 İhracata, Sözleşmeye ve Yatırıma Dayalı Giriş Stratejileri Ders anlatımı
4 Uluslararası Pazarlama Çevresi Ders anlatımı
5 Uluslararası Pazarlama Bilgi Sistemi Ders anlatımı
6 Pazar bölümlendirme Ders anlatımı
7 Uluslar arası Pazarlarda Tüketici Davranışları Ders anlatımı
8 Konu tekrarı ve arasınav İnteraktif
9 Ürün stratejileri Ders anlatımı
10 Fiyatlandırma stratejileri Ders anlatımı
11 Tutundurma stratejileri Ders anlatımı
12 Dağıtım Stratejileri Ders anlatımı
13 Final projesi sunumları İnteraktif
14 Final projesi sunumları İnteraktif
15 Final projesi sunumları İnteraktif
16 Son Sınav İnteraktif

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 International Marketing, Michael Czinkota
2 Uluslar arası Pazarlama, Mehmet Karafakioğlu

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Uluslar arası Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 9͵14 1͵2
2 uluslar arası pazarlara giriş şekilleri ve bu pazarlarda uygulanacak pazarlama karması elemanları stratejilerine (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) hakim olur 2͵9 1͵2
3 marka stratejileri, uluslararası tüketici davranışları gibi konuları değerlendirebilir. 4͵10͵14 1͵2
4 Uluslararası pazarlama konusunda uygulama örnekleri vermek 2͵10͵13 1͵2
5 Uluslararası pazarlama sürecini analiz edebilme 8͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 20 20
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 18 18
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 6 6
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 20 20
16 Son Sınav 0 0 0
  150