İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )
Ders Bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAN214 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Kenan Orçanlı |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı olasılık ve istatistiğin temel bazı kavramlarını sağlık işletmeleri problemlerine uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders tanımlayıcı ilişkiler ve bilgi yoğun alanlara yoğunlaşmak isteyen öğrenciler için yaygın istatistiksel metotların birçok örneğini göstermektedir. |
İçeriği | Bilimsel araştırmanın konusu,bilimsel araştırma süreci,araştırma dizaynı,ölçüm,veri toplama teknikleri,örnekleme,bilimsel etik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci, bilimsel araştırmanın tanımını yapabilir,bilimsel araştırma sürecini anlatabilir |
2 | Araştırma tasarımı yapabilir |
3 | Örnekleme sürecini anlatabilir |
4 | Anket tasarlayabilir |
5 | Nicel veya nitel analiz yapabilir |
6 | Veri analizi sonuçlarını yorumlayarak araştırma raporu hazırlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Araştırmaya Giriş | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
2 | Araştırma Metodolojisi ve Araştırma Döngüsü | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
3 | Literatür Taraması ve Eleştirel Okuma | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
4 | Örnekleme | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
5 | Birincil ve İkincil Veri Toplama | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
6 | Anketler, Mülakatlar ve Odak Gruplar, | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
7 | Tanımlayıcı Nicel Analiz (Giriş, Tanımlayıcı İstatistikler, Nokta ve Aralık Tahmini) | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
8 | Ara Sınav | Online |
9 | Tanımlayıcı Nicel Analiz (Karar verme, hipotez testi ve adımları) | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
10 | Tanımlayıcı Kantitatif Analiz (Bir örnek t testi, İki bağımsız örnek t testi | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
11 | Tanımlayıcı Nicel Analiz (İki bağımsız örnekleme t testi ve İki bağımlı örnekleme t testi | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
12 | Tanımlayıcı Kantitatif Analiz (Tek yönlü ANOVA) | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
13 | Tanımlayıcı Kantitatif Analiz (Ki kare testi) | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
14 | Korelasyon ve regresyon | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
15 | Tez Yazımı ve Sunumu | Senkron (lms.toros.edu.tr) |
16 | Son Sınav | Online |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Anol Bhattacherjee (2012),Social Science Research:Principles,Methods and Practices | ||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, bilimsel araştırmanın tanımını yapabilir,bilimsel araştırma sürecini anlatabilir | 10 | 1͵2 |
2 | Araştırma tasarımı yapabilir | 3 | 1͵2 |
3 | Örnekleme sürecini anlatabilir | 2 | 1͵2 |
4 | Anket tasarlayabilir | 10 | 1͵2 |
5 | Nicel veya nitel analiz yapabilir | 2 | 1͵2 |
6 | Veri analizi sonuçlarını yorumlayarak araştırma raporu hazırlayabilir. | 2͵5 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 6 | 6 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |